שלוש גבעות חדשות הוקמו לזכר החטופים

התגובה לחטיפה ולרצח – יישוב הארץ ובניה. כך קובעים ביהודה ושומרון. פעילים עלו לגבעות מעל צומת הגוש, במבשרת אדומים E1 וסמוך למקום הרצח בדרישה לבנות יישובים לזכר החטופים

חדשות כיפה חנן גרינווד כיפה 01/07/14 10:10 ג בתמוז התשעד

שלוש גבעות חדשות הוקמו לזכר החטופים
דוברות שולי מועלם, צילום: דוברות שולי מועלם

לאחר ההתגברות על ההלם מהידיעה על רציחתם של שלושת הנערים החטופים, החלו ביהודה ושומרון להנציח את השלושה בצורה של הקמת מאחזים חדשים באזור בו נרצחו ובאזורים נוספים.

לפנות בוקר (ג') עלו חברי גרעין ההתיישבות מבשרת אדומים לשטח E1, כתגובה מיידית לפרסום הרצח, כחיל החלוץ ובמטרה להוות זרז מעשי לבניית השכונה. כזכור, הקריאה לבנייה במקום קיבלה תמיכה ציבורית נרחבת בצעדה שהתקיימה לפני כחמישה חודשים התקיימה צעדת המונים של 15,000 איש למבשרת אדומים בקריאה לממשלה לבנות לאלתר במקום. בצעדה השתתפו השרים ישראל כץ, יאיר שמיר ואורי אריאל, וכן אישי ציבור רבים.

יובל אהרוני ממזכירות הגרעין מסר לסוכנות תצפית כי "דווקא בימים אלו בהם הטרור מנסה לשתק את חיינו ולפגוע בחוסן הלאומי, זהו הזמן לvשיב תשובה ציונית הולמת, ולהכריז בעמידה חזקה ובוטחת על המשך הבניה, ההתפתחות והקמת ישובים חדשים”.

עוד הוסיף אהרוני בדבריו כי העליה היא בשיתוף ובעידוד עיריית מעלה אדומים ובין הנוכחים בעליה, סגני עיריית מעלה אדומים: נוריאל גץ, וגיא יפרח.

חבר הכנסת מוטי יוגב מסר כי התיישבות בארץ ישראל תמיד נכונה וכתשובה לטרור זוהי התשובה הציונית ההולמת, לגרש את החושך ולהגביר את האור. "ישובים חדשים ביהודה ושומרון מחזקים את הביטחון ומגבירים אור בסביבתם. חזקו ואמצו!".

מדובר משטרת מחוז ש"י נמסר: סמוך למחוז ש"י הוקם אוהל מחאה שבו מתפללים כ 30 איש עם דגלי ישראל. אין אירועים חריגים במקום.

הבוקר (ג') ב11:00 תושבי הר חברון לצומת חלחול הסמוך למקום מציאת גופותיהם של גיל-עד, נפתלי ואייל. זאת על מנת לאייש את המקום עד תום ימי השבעה, ובקריאה לממשלת ישראל לקחת אחריות לביטחון התושבים.

בנוסף, הלילה עלו תושבי אפרת, גוש עציון, קרית ארבע, חברון, וחברות ארגון נשים בירוק, לגבעת עוז שבגוש עציון כתשובה ציונית לרצח. תחת הכותרת "התיישבות וריבונות הם התשובה". מיקום הגבעה הוא מעל צומת הגוש בתוך היער על אדמות מדינה עם תב"ע מאושרת. ראש מועצת גוש עציון דוידי פרל ומח"ט עציון אל"מ עמית ימין הגיעו לביקור במקום, כך גם מפקד המשטרה האזורי.

ח"כ מועלם רפאלי, שהגיעה למקום אמרה:"התשובה בבוקר העצוב הזה היא חיזוק אחיזתנו בחבלי המולדת, התגובה היחידה שתרתיע את הטרור הערבי היא בנייה והחלת ריבונות בכל שטחי יהודה ושומרון.