שלושה ישראלים נעצרו בכניסה להר הבית

כ-200 ישראלים נכנסו להר הבית החל משעות הבוקר, עשרות נוספים נותרו בחוץ לאחר המתנה ארוכה. בארגוני המקדש אומרים כי "המשטרה נוהגת בניגוד לחוק כאשר על כל מעשה של יהודי שלא מוצא חן בעיני המוסלמים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 28/11/13 14:13 כה בכסלו התשעד

שלושה ישראלים נעצרו בכניסה להר הבית
מטה ארגוני המקדש, צילום: מטה ארגוני המקדש

כמאתיים ישראלים נכנסו היום (חמישי) החל משעות הבוקר להר הבית. עשרות נוספים נותרו בחוץ למרות שעות המתנה בשער.

לטענת המשטרה בשעה 9:45 בערך, השתטחו מספר יהודים להשתחוויה ונישוק רצפת המקום. המשטרה עצרה 3 מהם לחקירה. לאחר מכן הודיעה המשטרה לעשרות יהודים שהמתינו בשער, חלקם למעלה משעתיים, כי היא סוגרת את ההר לכניסת יהודים עד לשעה 12:30, עקב צעקות של מוסלמים שזעמו על הפולחן היהודי במקום, כלשונם.

כל היהודים שעלו היום להר הוטרדו על ידי עשרות מוסלמים שתקפו אותם בצעקות "אללא אכבר" ו"בדם ואש אתכם נגרש", של קבוצות מוסלמים שהתארגנו לישיבה במרחב הפתוח, בעוד המסגד כמעט ריק מאדם. (מצורף תמונה. מהבוקר בעיצומה של טקס נישואין במקום).

במטה ארגוני המקדש מזכירים כי בתחילת השבוע הצהירה המשטרה כי תאפשר לכל יהודי כניסה קלה להר הבית. על המשטרה לדאוג לכניסה קלה ומיידית של כל יהודי להר הבית ולמנוע את הטרדות המוסלמים והיטפלותם לעולים היהודים.

במטה ארגוני המקדש ציינו כי ”המשטרה נוהגת בניגוד לחוק כאשר על כל מעשה של יהודי שלא מוצא חן בעיני המוסלמים, היא מענישה קולקטיבית את כל היהודים באפליית כניסתם להר הבית. לא יתכן שהמשטרה תאפשר למוסלמים להתארגן בהר נגד היהודים, וכאשר כמה מהם פוצחים בצעקות תסגור את ההר רק ליהודים בטענות של סדר ציבורי. גם ההמתנה הארוכה בשמש לוהטת, היא בלתי נסבלת ומעבירה את העולים על דעתם“.