שכונה חדשה נחנכה בהר ברכה

שכונת "עלי עין" נחנכה בישוב הר ברכה שביישובי גב ההר, בשכונה החדשה עשרות דירות חדשות ב-5 בניינים, אלו מצטרפות ל 302 משפחות המתגוררות בישו

חדשות כיפה חדשות כיפה 24/09/13 11:02 כ בתשרי התשעד

שכונה חדשה נחנכה בהר ברכה
מתיאס אלוש, דוברות המועצה האזורית שומרון, צילום: מתיאס אלוש, דוברות המועצה האזורית שומרון

הישוב הר ברכה, שמונה 302 משפחות, מתרחב לשכונה חדשה - ”עלי עין“ - הכוללת חמישה בניינים בני 12 דירות כל אחד, המיועדות להשכרה עבור זוגות צעירים, סטודנטים ואברכים.

הר ברכה מנוהל על פי מודל כלכלי שפועל באופן כזה שיותאם לזוגות צעירים בתחילת דרכם ויאפשר להם גם "לחיות" כהגדרת ראשי הישוב. לשם כך, וכדי להיערך לקליטה, נבנתה במקום שכונה ובה חמישה בניינים בני שתים עשרה דירות כל אחד, המיועדות להשכרה עבור זוגות צעירים סטודנטים ואברכים. על פי המודל הכלכלי דאגו ראשי הישוב לבנות בעצמם את הבניינים ובכך חסכו את מחירי התיווך.

אף על פי כן, מחירי הדיור בישוב הר ברכה עלו בשנים האחרונות ב-44%, זאת בשל הביקוש העולה ליישובים הממוקמים רק שעה נסיעה מתל אביב וירושלים, בשל איכות החיים במקום החינוך הטוב והקהילה החמה, וכן בשל היצע הדירות הנמוך ביחס לביקוש בתוך הקו הירוק ומחוצה לו.

באירוע חניכת השכונה החדשה, בו השתתפו אתמול כ-5,000 איש, אמר גרשון מסיקה, ראש המועצה האזורית שומרון, כי "זהו צעד נוסף לחיזוק יישובי גב ההר, שעלו על הגל, והפכו למשאת נפשם של זוגות צעירים רבים מכל חלקי הארץ. הדיבורים ההזויים הנשמעים מפעם לפעם כאילו יישובי גב ההר נמצאים מחוץ לגושי ההתיישבות ולכן מיועדים לפינוי מקבלים כאן היום תשובה ניצחת. אנחנו רואים כאן היום ישוב גדול מפותח עם תושבים שהגיעו מכל חלקי הארץ, ליהנות מאיכות החיים, מהאוויר הטוב, מהקרבה למרכז הארץ, שיש למקום הזה להציע".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן