שי גולדן פירסם פוסט חיובי על נתניהו וזכה למאות תגובות שליליות

"מקרה קלאסי של השמאל ששכח קצת מה פירוש להיות שמאלני. תתבגרו. מתנצל מראש בשם המציאות שיש בה יותר משני צבעים: שחור ולבן" אמר גולדן

חדשות כיפה אביטל טרקיאלטאוב 25/08/16 09:50 כא באב התשעו

שי גולדן פירסם פוסט חיובי על נתניהו וזכה למאות תגובות שליליות
Shutterstock, צילום: Shutterstock

פוסט שכתב העיתונאי שי גולדן בפייסבוק, בנוגע לתדרוכיו של ראש הממשלה לעיתונאים, עורר סערה בקרב חבריו של גולדן ממחנה השמאל. מאות תגובות שליליות שקיבל גולדן בתוך שעות ספורות גרמו לו להוסיף לפוסט את דעתו על מידת הפתיחות של חבריו: "עדכון לידידיי ההמומים ולהללו שסוברים שנתניהו סימם אותי: הקטע עם להיות עיתונאי, ובעצם, בכלל, אדם חושב, הוא לתאר את המציאות כפי שאתה רואה ומבין וחווה אותה ולא כפי שהגעת מוכן איתה מהבית".

גולדן, בעבר אחד העורכים המובילים של מעריב, כתב באופן מפתיע דברים די מחמיאים על נתניהו ותדרוכיו הרבים לעיתונאים, שנעשו לאחרונה. "נתניהו הוא אדם מבריק. כוחו השכלי באמת יוצא דופן, בכל קנה מידה, ובוודאי בהשוואה למרבית הפוליטיקאים הישראלים כיום" כתב גולדן. "ליגה אחרת, מבחינה אינטלקטואלית, מבחינת חריפות המחשבה ומבחינת כושר הניתוח האסטרטגי. אין מה לומר, ענק בין גמדים".

גולדן אף שיבח את חוש ההומור של נתניהו, את החיקויים שלו ואת משנתו הפוליטית. "בניגוד לתפיסה הרווחת אצל חלק מחבריי בשמאל, יש לו אידיאולוגיה של ממש. הן לגבי הסכסוך הישראלי/פלסטיני, הן לגבי מקומה של ישראל במרחב הגיאו פוליטי בו היא מתקיימת והן כלכלית, כמובן. לזכותו יש לומר, שהוא עקבי למדי בתפיסת העולם הזו".

על הפרגון הרב הזה לנתניהו, חטף גולדן מחברי הפייסבוק שלו, תוך זמן קצר קיבל הפוסט מאות תגובות. רבים מחבריו של גולדן, אנשי שמאל ואנשי תקשורת, לא אהבו, בלשון המעטה, את הפרגון הרב לנתניהו.

"חייבת לציין שאתה עושה לו שירות מצויין" כתבה אחת המגיבות לגולדן. "קח בחשבון שראית הצגה שעולה כבר כמה ערבים ברצף" נכתב בתגובה אחרת. "אם אני מקלף את שכבת ההתפעמות שלך מחוש ההומור/כריזמה/איור של המנהיג (לא רלוונטי לחיינו כאן), הרי שנתקלת באיש שקרן, קיצוני, חריף, פרנואיד ולוקה בשגעון גדלות"

לאור התגובות הוסיף גולדן תוספת לפוסט "אין מה לומר, הקומנטים לפוסט, של חלק מ'חבריי' ל'שמאל', הם לא פחות משירה צרופה. זעקות השבר הנזעמות שלכם לא שונות מהותית מהנאצות שכותבים לי תומכי 'הצל'. הן קריאות 'חתיכת בוגד' (הפעם של שמאלנים לשמאלני), שצומחות על אותה קרקע של אטימות וקבעון ועיוורון מחשבתי. מקרה קלאסי של השמאל ששכח קצת מה פירוש להיות שמאלני. תתבגרו. מתנצל מראש בשם המציאות שיש בה יותר משני צבעים: שחור ולבן".