שיתוף פעולה חרדי-ערבי בטרפוד "חוק המואזין"

המפלגות החרדיות נגד "חוק המואזין": ח"כ מוטי יוגב ציפה שגם באופוזיציה יתמכו בחוק אך להפתעתו דווקא מהקואליציה קמו לא מעט מתנגדים. ח"כ מרגי: "רעש הטרקטורונים בשדות שליד ביתי בכל שבת מפריע לי יותר"

חדשות כיפה משה ויסטוך 16/11/16 07:31 טו בחשון התשעז

שיתוף פעולה חרדי-ערבי בטרפוד "חוק המואזין"
Yonatan Sindel/Flash90, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

"חוק המואזין", הצעת החוק של ח"כ מוטי יוגב שעתידה לאסור מבתי תפילה להשתמש במערכות כריזה בשעות הלילה, והגבלת הדציבלים במהלך היום, היתה אמורה לעלות היום להצבעה בקריאה טרומית בכנסת. במפלגות החרדיות, לא מתנגדים לחוק, מה שהביא אותם לחבור לרשימה המשותפת ויחד לדחות את ההצבעה שבסופו של דבר לא תתקיים היום.

"אני קורא גם לחברי האופוזיציה לתמוך בחוק שיטיב עם אזרחים מוסלמים ויהודים כאחד", אמר אתמול יוזם החוק, ח"כ מוטי יוגב, והוסיף כי "אין בכוונתנו לפגוע בחופש הדת אלא להביא למניעת פגיעה בשנתם של רוב האזרחים הנפגעים מקריאת המואזין, תלמידים עייפים בכיתותיהם גם במגזר הערבי, נהגים העייפים בנהיגתם, תינוקות המתעוררים בשנתם על אף שהתקינו חלונות כפולים הסגורים קיץ וחורף".

(צילום: אילוסטרציה: Shutterstock)

במפלגות החרדיות, כאמור מתנגדים לחוק בשל החשש שהוא ישפיע על מערכות הצפירה המכריזות על כניסת השבת ביישובים חרדיים. גם בש"ס מתנגדים להצעת החוק. ח"כ יעקב מרגי צייץ בחשבון הטוויטר שלו וכתב: "‏תאמינו לי שרעש הטרקטורונים בשדות שליד ביתי בכל שבת מפריע לי יותר מקריאת המואזין ואת שניהם צריך להסדיר ולא בחוק". ח"כ יגאל גואטה הצהיר שלא יתמוך בחוק ואילו שר הפנים, אריה דרעי, אמנם נמנע מלהביע את דעתו, אך גורמים מקצועיים במשרדו הביעו התנגדות לחוק,בטענה כי החוק קיים, האוסר מפגעי רעש, לא נאכף מספיק. שר הבריאות, יעקב ליצמן, מיהדות התורה, הגיש ערר נגד החוק בו כתב כי הוא עלול לפגוע בסטטוס קוו הקיים מזה שנים. על כן, נדחתה ההצבעה היום בכנסת, עד לדיון מחודש בעניינו בישיבת הממשלה.

ח"כ יוגב הוסיף מצידו כי "מאז העלאת החוק לסדר היום, אנו מקבלים מאות מיילים, הודעות SMS ושיחות טלפון ממוסלמים ויהודים כאחד שמברכים על קידום החוק. אנו נשמח להגיע להבנות ולהסכמות בדיונים שייערכו בוועדות הכנסת, גם בדרכי הפעולה לאכיפה בשיתוף הגורמים הרלוונטיים".

(צילום: Hadas Parush, פלאש 90)