שיתוף פעולה חקלאי בין השומרון למדינת טקסס

שיתוף פעולה בתחום חקלאות נחתן בין ראש מועצת שומרון לשר החקלאות של טקסס במעמד השר גלעד ארדן שאמר: "מדינת ישראל וטקסס חולקים ערכים משותפים רבים ובתוכם החיבור השורשי לאדמה והחשיבות לעבוד ולשמור עליה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 23/03/17 12:31 כה באדר התשעז

שיתוף פעולה חקלאי בין השומרון למדינת טקסס
מועצה אזורית שומרון, צילום: מועצה אזורית שומרון

מעמד השר ארדן: שר החקלאות של טקסס חתם על הסכם שיתוף פעולה איזורי חקלאי עם ראש מועצת שומרון. דגן: "הרוח החדשה שנושבת מכיוון ארה"ב".

הסכם שיתוף פעולה ייחודי נחתם אמש בכנסת בין טקסס לשומרון במעמד השר לנושאים אסטרטגיים והשר לבטחון פנים גלעד ארדן. ההסכם נחתם לאחר עבודה של חצי שנה של היחידה לקשרי חוץ שליד המועצה האזורית שומרון והבשיל במהלך הפגישות שקיים דגן עם אנשי ממשל בארה"ב ועם סיד מילר עצמו במהלך שהייתו של דגן בוושינגטון לרגל השבעתו של הנשיא טראמפ

יו"ר הכנסת חכ יולי אדלשטיין בירך את מילר על חתימת ההסכם עם השומרון במליאת הכנסת בנוכחותו וכך גם שר החקלאות חכ אורי אריאל.

ההסכם בתחום החקלאות נחתם בין סיד מילר שר החקלאות של טקסס ומי שהיה אחד המועמדים האחרונים לתפקיד שר החקלאות בממשל טראמפ וראש מועצת שומרון יוסי דגן. ויכלול החלפת טכנולוגיות וידע בתחום החקלאות וטכנולוגיות המים. ההסכם נובע בין השאר מהרוח החדשה שנושבת מכיוון הממשל החדש בארה"ב המעודד קשרים גם עם יו"ש.

יוסי דגן ראש מועצת שומרון: "מדובר במהלך משמעותי שמעביר מסר חד משמעי לגורמים המקדמים את החרם על יו"ש וישראל כי מדינות העולם לא יקבלו את החרם הזה ואף להפך מאמצים את השומרון ומבקשים לחזק אותו".

השר גלעד ארדן אמר כי "מדינת ישראל וטקסס חולקים ערכים משותפים רבים ובתוכם החיבור השורשי לאדמה והחשיבות לעבוד ולשמור עליה. הפוטנציאל להגדלת שיתוף הפעולה הכלכלי בין ישראל לטקסס הוא עצום. הבאת משלחות של משפיענים מטקסס לסייר בכל רחבי הארץ תתרום להדיפת קמפיין החרם נגד ישראל. אני מברך את המועצה האזורית שומרון ואת ראש המועצה יוסי דגן על היוזמה הזו.

אני מודה לממשלת טקסס על תמיכתה האיתנה בישראל, ועל שהיא מקדמת חקיקה נגד ה-BDS. אני מאמין כי חקיקה הוא כלי אפקטיבי להילחם בקמפיין הדה-לגיטימציה נגד ישראל".

שר החקלאות של טקסס סיד מילר: "אנחנו שואפים למסד מחדש את היחסים בין טקסס לישראל ובמיוחד עם השומרון שהוא חלק כה משמעותי מארץ ישראל. אנחנו רוצים להיות שותפים של ישראל והשומרון ליצור מחדש את האחווה שאבדה בשנים האחרונות".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן