שיתוף פעולה בין פירון והערבים בניסיון להעביר את חוק הגיור

שני עוזרי שר החינוך שי פירון עמדו בכניסה לחדר ועדת החוקה על מנת למנוע מהח"כים הערביים להיכנס ולהצביע נגד חוק הגיור. סגן השר בן דהן בדיון: "החוק הזה יהיה אות מתה ולא יסייע למתגיירים"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 27/10/14 11:25 ג בחשון התשעה

שיתוף פעולה בין פירון והערבים בניסיון להעביר את חוק הגיור
פלאש 90, צילום: פלאש 90

בניסיון לאשר העברת חוק הגיור בישיבת ועדת החוקה שהחלה בשעה 10:00 הבוקר (ב') סגר שר החינוך הרב שי פירון דיל עם הח"כים הערביים לפיה הם לא יגיעו לוועדה ולא יפילו את חוק הגיור. על מנת למנוע מהם להצביע, הציב השר את שני עוזריו בכניסה לחדר הועדה במטרה למנוע את כניסתם למקום.

על פי מקורות בסביבת השר פירון החרדים סגרו דיל עם הערבים לפיו האחרונים יצביעו נגד החוק ובתמורה הם יצביעו נגד סנקציות על ח"כ חנין זועבי. פירון דרש כי לא יגיעו לוועדה ואם יגיעו, הוא יחשוף את הדיל.

מדובר בניסיונות אחרונים למנוע את העברת החוק בוועדת החוקה, לאחר שבמקום נוצר רוב לטובת תומכי הגיור. בחדר היו שישה חברי כנסת בעד החוק וחמישה נגד החוק, וכניסת חברי הכנסת הערביים והצבעתם הייתה יכולה להטות את הכף. הסיבה לחשש מצד פירון שיצביעו היה שחברי הכנסת הערביים לא היו מוכנים לומר קודם לוועדה מה יצביעו.

יו"ר ועדת החוקה ח"כ דוד רותם דחה את ההצבעות על בקשות הרביזיה על אישור החוקה לשעה 13:00 בעקבות הדיל. אם הח"כים הערביים היו מצביעים נגד החוק הוא היה נופל. כפי הנראה גם בשעה 13:00 לא תתקיים ההצבעה לאחר שבין הח"כים מתנהל משא ומתן להחזרת הנושא להחלטת הממשלה.

בבית היהודי מעריכים כי גם אם החוק יעבור, הוא לא יעבור במליאה בסופו של דבר ותהיה החלטת ממשלה בנושא. “בסוף כולם מבינים שזה מה שצריך לעשות. זה חוק מסוכן", אמר גורם במפלגה.

סגן השר לשירותי דת הרב אלי בן דהן אמר בישיבת הוועדה כי "הליכוד התנגד להצעת חוק ממשלתית ומשחק משחקים פוליטיים. השאלה האמיתית היא איך גורמים לנשים בעיקר וגם לגברים להגיע ולהתגייר. החוק הזה במתכונתו הנוכחית יהיה אות מתה ולא יסייע למתגיירים. עלינו לחשוב על טובת המתגייר".