שיתוף פעולה בין דרעי לבנט נגד מפלגת ישי-אריאל?

המטרה מקדשת את האמצעים? דרעי שוחח עם בנט בניסיון להציע לו ברית משותפת נגד אלי ישי ואורי אריאל

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 13/12/14 20:07 כא בכסלו התשעה

שיתוף פעולה בין דרעי לבנט נגד מפלגת ישי-אריאל?
פלאש 90, צילום: פלאש 90

חובר לשמאל לטובת מטרה משותפת? בחדשות 10 פורסם אתמול (ו') בערב כי יו"ר ש"ס אריה דרעי ויו"ר הבית היהודי נפתלי בנט שוחחו בטלפון, כשעל הפרק ניסיון של דרעי להציע ברית לבנט על מנת למנוע הקמת מפלגה חדשה בראשות אורי אריאל ואלי ישי.

על פי ההערכות, אלי ישי נמצא בדרכו החוצה מש"ס, ועל הפרק עומדת בין היתר הצעה להקמת מפלגה חרד"לית בראשות ישי ואריאל. הערב (מוצאי שבת) פורסם ב'כיפה' כי ישי נוטה שלא להקים מפלגה עם אריאל, אך יחד עם זאת ייתכן כי ישנה את דעתו ביממה הקרובה.

ייתכן מאוד כי דרעי מנסה לחבור לבנט על מנת לעצור הקמת מפלגה חדשה, ואם בנט יצטרף למפלגה שכזו, הרי שהוא בפועל מעדיף את השמאל על פני שותפו הטבעי אורי אריאל. יחד עם זאת, לא ברור האם בנט אכן ייענה להצעה של דרעי.

בתוך כך, רב דב ליאור קבע הערב כי על תקומה לפרוש מהבית היהודי. לדבריו, בתשובה לשאלה שהופנתה אליו במוצאי שבת, ענה הרב כי העדיפות היא באיכות ולא בכמות, ועל כן על תקומה לצאת מהממשלה.

לדברי הרב ליאור, כלב בן יפונה הכריע כבר בתורה שהרוב הדמוקרטי אינו מכריע בשאלות ערכיות. והוסיף הרב שהוא בעצמו התקשר לאורי אוריאל להורות לו לפרוש מהבית היהודי אלא שבצד השני לא היה מענה.