שיר שבא אחרי המלחמה

שירים שכתבו תושבי הדרום תוך כדי מבצע צוק איתן יוצאים בדיסק שמשלב מגוון יצירות, לחנים ואפילו טקסטים מהגמרא. פרויקט מוזיקלי שיתופי ייחודי

חדשות כיפה אביטל טרקיאלטאוב 05/09/16 13:19 ב באלול התשעו

שיר שבא אחרי המלחמה
אפי שמח, צילום: אפי שמח

במהלך מבצע צוק איתן החל מיזם ייחודי של יוצרים, זמרים ותושבים מדרום הארץ שכתבו את חוויותיהם ותחושותיהם במהלך המבצע. בקרוב יוצא דיסק בשם "עיר חמה", פרוייקט מוזיקלי שיתופי שנולד תוך כדי ישיבה במקלטים.

"בימים הראשונים של צוק איתן ישבתי בממ"ד שלי וחוויתי תסכול גדול מכל ההתלהמות התקשורתית והחברתית ברשתות החברתיות. הרגשתי שמה שרץ בחוץ לא מבטא את מה שאני באמת מרגישה" מספרת תמר קפסוטו משדרות, יוזמת ומרכזת הפרוייקט. תמר חברה ליוצרים אחרים בעיר ויחד הם קראו לכל תושבי הדרום לשלוח אליהם טקסטים, שירים, סיפורים וחוויות מימי המלחמה.

"אנשים בכל הגילאים, מ-12 עד 70 שלחו אלינו טקסטים על מה שהם מרגישים, על המתח שהם חווים" אומרת תמר. "הרגשתי שלקול שלי לבד אין כוח. צריך שהקול שלי לא יהיה רק שלי. צריך עוד קולות ויש גם מגוון של דעות ומגוון של רגשות שאת כולם צריך להנגיש החוצה משדרות".

באמצעות פרוייקט הדסטארט, גייסו תמר ושותפיה כסף להפיכת הטקסטים שנאספו לאלבום מוזיקה איכותי. הטקסטים והלחנים הסופיים נכתבו בתהליך יצירה שיתופי, בחלקם שולבו טקסטים ממקורות יהודיים. מרכז חוסן בשדרות לקח חלק בפעילות.הפרויקט חוסה תחת כנפי ״תרבוש״ - קואופרטיב תרבות בשדרות. למובילי הפרוייקט חשוב להדגיש כי הכל הופק עצמאית בשדרות, האלבום הסופי מונה 9 שירים ששניים מהם כבר שוחררו להשמעה, אירוע ההשקה יתקיים בעוד כשבוע וחצי ב-22.9 ברחוב ברלב 4, שדרות.

"כשמתוך הרמקולים בוקע קולה של האישה הזועקת במונוטוניות 'צבע אדום', ועיר שלמה רצה לתפוס מחסה, משהו במעמקי הנפש זז ממסלולו הטבעי. אלה אנחנו, אנשי הגבול. זר לא יבין מה קורה פה" כתבו היוצרים.

בשיר "אנשי הגבול" שכתבו ניצן בר קמה, אוהד פרץ, משולבים גם טקסטים מהגמרא המדברים על דור המשיח "דּוֹר שֶׁבֶּן דָּוִד בָּא בּוֹ תִּהְיֶה הָאֱמֶת נֶעֱדֶרֶת וְאַנְשֵׁי הַגְּבוּל יְסוֹבְבוּ וְלֹא יְחוֹנָנוּ".

[embed]

]

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן