שירות משלוחים בשבת: "בריונות של טיב טעם"

רשת ´טיב טעם´ מתכוונת להציע ללקוחותיה שירות משלוחים עד הבית שיפעל גם בשבת. בקואליצית ´שבת שוויון´ תוקפים: "יריקה בפרצופה של המדינה. פריצת גדר דרמטית"

חדשות כיפה חדשות כיפה 26/03/17 12:07 כח באדר התשעז

לראשונה בישראל, רשת סופרים תבצע משלוחים בשבת. ל"ממון" נודע שרשת "טיב טעם", שאינה כשרה, מתכננת להפעיל משלוחים לבית הלקוח גם בשבת. המהלך צפוי לקרות בחודש מאי, וזאת במקביל להעלאת אתר חדש עם אפשרות להזמנות מקוונות.

בכוונת טיב טעם למנף את העובדה שסניפיה פועלים בשבת, תוך הדגשת ההזמנות דרך האתר: לקוח יוכל להזמין בשבת בבוקר ולקבל את המשלוח בצהריים ישירות לסף דלתו עם שליח.

כזכור, בשבוע שעבר פרסמנו כי הרבנות הראשית לישראל הזהירה כי הסירה את הכשרות מכל שמונת סניפי רשת חנויות הטבע - 'עדן טבע מרקט' ששייכים לרשת 'טיב טעם'. רשת טבע עדן-מרקט הודיעה כי החליטה להפסיק את השגחת הכשרות בכל שמונת הסניפים אשר ברשותה הפרושים ברחבי הארץ. בראיון לידיעות אחרונות אמר מנכ"ל חברת "טיב טעם", עדי כהן בהתייחס לאופי המכירות בטבע עדן מרקט שנרכשה על ידו: "נמשיך ב"עדן" למכור מוצרים כשרים רבים. אנחנו גם לא נפעל בשבת ולא נמכור בשר לא כשר".

רועי לחמנוביץ , מנכ"ל קואלציית "שבת שוויון" תוקף בחריפות את יוזמת "טיב טעם" לאפשר שירות משלוחים בשבת: "חברת "טיב טעם" יורקת בפרצופה של המדינה. העדר אכיפת חוק שעות עבודה ומהוחה והשיתוק שאחוז ברשויות הוביל במישרין את רשת טיב טעם להעמיק את רמיסת יום המנוחה. בעקבות הבריונות הזאת תורחב האפלייה בקבלת עובדים גם לעולם חברות המשלוחים ולא ניתן יהיה לקבל לחברות אלו את מי שמבקש לנוח ביום המנוחה.

"חברת "טיב טעם" הופכת לאבסורד גם את החקיקה בשלטון המקומי, הסביר לחמנוביץ והוסיף כי "סניפי הרשת הפועלים יבצעו משלוחים לרשויות מקומיות בהם חוקי העזר לא מאפשרים מסחר ובכך לעקר מתוכן החלטות רשות המבקשת להגן על בעלי עסקים קטנים המבקשים לנוח ביום המנוחה".

עוד הוסיפו מקואלציית "שבת שוויון":"מדובר בפריצת גדר דרמטית. מי ערב לנו שחנויות המסחר בתחומי הביגוד, ההנעלה, צרכי הבית והמחשוב לא יפעלו בשבת באמצעות שירותי משלוח? "