שירות חדש של הרבנות: פינוי נפטרים בשבת על ידי גויים

מעצת הרבנות החליטה כי מעתה, חברה קדישא תפנה נפטרים בשבת, באמצעות גויים. גורם במערך הקבורה: "במקום 'מאכערים' שגובים אלפי שקלים, הפינוי יהיה חינם כמו בשאר ימות השבוע"

חדשות כיפה משה ויסטוך 20/09/16 11:13 יז באלול התשעו

שירות חדש של הרבנות: פינוי נפטרים בשבת על ידי גויים
פלאש 90:למצולמים אין קשר לכתבה, צילום: פלאש 90:למצולמים אין קשר לכתבה

בעקבות החלטת מועצת הרבנות אפשר למות בשקט בשבת ולא לרושש את המשפחה:

בימות השבוע, פינוי גופות נפטרים, נעשה ע"י חברה קדישא בחינם כחלק מסל השירותים של מדינת ישראל. כשאדם נפטר, לא עלינו, בסוף השבוע, משלמים, בני משפחתו, אלפי שקלים כדי שיפנו אותו, או לחלופין נאלצים להשאיר את גופתו במשך כל השבת בביתם. מועצת הרבנות הראשית החליטה לשים לזה סוף.

יהודה שלזינגר מ'ישראל היום' מפרסם, שאתמול החליטה מועצת הרבנות, להקים מוקד מיוחד לפינוי נפטרים, שיופעל על ידי גויים. מאחר שפינוי גופות אינו מוגדר כפיקוח נפש, משפחה שרצתה עד כה לפנות את יקירם שנפטר בשבת, היתה מזמינה אמבולנס פרטי ומשלמת אלפי שקלים עבור השירות בעוד שבשאר השבוע השירות ניתן בחינם. במידה והמשפחה החליטה שלא לשלם, היא היתה מעבירה סוף שבוע שלם כשלצידה מוטל אהובם המנוח, דבר שיצר אי נעימות בולטת.

היוזמה תתאפשר בעזרת מימונו של הביטוח הלאומי, המשרד לשירותי דת, שהגה את הרעיון, ופורום חברות קדישא והרבנות הראשית שאישרה את הפתרון ההלכתי. גורם בפורום חברות קדישא אמר כי "זה קורה כמעט בכל סוף שבוע, חברה קדישא לא היתה זמינה, היו מחפשים את הראשון שהופיע עם הפרסומת הכי טובה, ובסוף התהליך היו מקבלים פתאום חשבון של אלפי שקלים על פינוי שמגיע חינם מהמדינה. פותרים פה בעיה של 60 שנה שחוזרת על עצמה מדי סוף שבוע. מה שהיה הכי חמור הוא שבהיעדר פעילות של חברה קדישא בסופי שבוע, כל מיני 'מאכערים' היו מתעלקים על המשפחות וגובים מהם אלפי שקלים ומעוררים כעס עלינו סתם".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן