שירותי הכבאות: המתחם במירון ערוך לקלוט עד 5,000 איש בלבד

זאת כשבפועל מבקרים בו כחצי מיליון איש במהלך אירועי ל"ג בעומר. ועדת הפנים והסביבה של הכנסת הזהירה מפני אסון וקרא למינויו של "אחראי על" הפקת האירוע ובטיחותו

חדשות כיפה אורי פולק 01/05/12 09:15 ט באייר התשעב

שירותי הכבאות: המתחם במירון ערוך לקלוט עד 5,000 איש בלבד
Almog-cc-by-sa, צילום: Almog-cc-by-sa

ועדת הפנים והגנת הסביבה של הכנסת קראה לממשלה להסמיך "אחראי על" להסדרת אירועי ל"ג בעומר בקבר רשב"י שבמירון - זאת במסגרת בדיון שעסק בהיערכות המדינה לאירועים, בו השתתפו נציגי המשטרה, כוחות ההצלה ומשרדי הממשלה הקשורים לאירועים - משרד התיירות, מינהל המקומות הקדושים ומשרד הפנים.

בפתח הדיון ציין ח"כ אמנון כהן, יו"ר הועדה, כי ועדת הפנים דנה מידי שנה באירועים אלו, הן לפני האירוע והן לאחריו, על מנת להפיק לקחים. הוא אף ציין כי שקל שלא לקיים את הדיון השנה עקב מוכנות הכוחות אולם עקב האסון בהר הרצל ולאור העובדה שמדובר באירוע בו מתכנסים בו-זמנית כחצי מיליון משתתפים, החליט בכל זאת לקיים את הדיון.

בדיון התברר כי אין "מפיק" אחד לאירוע. מצד אחד טענה המשטרה כי היא נושאת בעול האחריות לאירועים אך היא איננה מפיקה אותם. מנגד, מנהל מינהל המקומות הקדושים, מר יוסף שווינגר, אמר כי הם רואים את עצמם כגוף מתאם של האירוע, למרות שמבחינה ביטחונית המשטרה אחראית לאירוע.

נציג שירותי הכבאות, טפסר דני חנניה, הזהיר כי אזור מבנה הקבר ערוך לקלוט, בו-זמנית, 5,000 איש בלבד מתוך חצי מיליון המבקרים. חנניה התריע מפני סכנת שריפה העלולה להתרחש בלולים של היישוב בהם "מארחים" כ-200 איש בלול. סגן ראש המועצה האזורית, מרום הגליל, מר אייל דמארי, אמר כי למועצה האזורית אין יכולת לפקח ולאכוף את החוק על הלולים.

הועדה בחרה להדגיש את המלצת מבקר המדינה בדו"ח משנת 2008, לפיה ימונה "משרד על" האחראי על הפקת האירוע, כמהלך אשר ימנע תקלות ויסדיר את האירועים בשנים הבאות. בתום הדיון קרא יו"ר הועדה לאפשר במהירות את חידוש עבודות התשתית במירון על מנת לאפשר את קיום האירוע.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן