שיפור משמעותי במצבו של הרב יוסף: שב להכרה מלאה

הרב עדיין מצוי במצב רפואי בו נשקפת סכנה לחייו, אך סכנה זו פחתה - כך עדכנו רופאי הדסה עין-כרם, שציינו כי הם "שומרים על אופטימיות זהירה"

חדשות כיפה יונתן אוריך, כיפה 02/10/13 17:21 כח בתשרי התשעד

שיפור משמעותי במצבו של הרב יוסף: שב להכרה מלאה
שס, צילום: שס

הרב עובדיה יוסף שב היום (ד‘) להכרה מלאה - כך עדכנו אחר הצהריים רופאיו של הרב בתדרוך לעיתונאים. הפרופ‘ דן גילון, המטפל ברב יוסף, ציין כי חל שיפור במצבו הרפואי של הרב, אך עדיין נשקפת סכנה לחייו. ”הוא בהכרה מלאה“, עדכן פרופ‘ גילון, ”עדיין מונשם, אך העזרה הנשימתית פחתה בצורה משמעותית“.

עם זאת, הפרופ‘ גילון סייג את דבריו וציין כי הוא ”לא חושב שההחלמה קרובה“ וכי עדיין ”הסיכוי לא גדול, אבל וודאי גדול יותר ממצבו לפני כשבוע“. יחד עם זאת הוא הדגיש כי ”טוב לראות שיש שיפור“ וכי הרופאים ”שומרים על אופטימיות זהירה“.

כפי שדווח בכיפה, אתמול פקח הרב יוסף את עיניו במהלך היום כולו וזיהה את בני משפחתו ומקורביו ששהו סביב מיטתו. זיהוי זה מעיד על כך שלא נגרם לרב, ככל הנראה, כל נזק מוחי כתוצאה מחומרי ההרדמה שקיבל בימים האחרונים. היום הוא כבר הניח תפילין במיטתו - כך מסרו מקורביו.

מוקדם יותר אמר פרופ‘ גילון לרדיו ”קול ברמה“ כי ”הבוקר השיפור בהתעוררות בולט עוד יותר ואנחנו מאד שמחים. זה אומר, והם אני כן נכנס לפרטים, כן יש פתיחת עיניים, כן הוא שומע אותנו יותר טוב והוא מגיב יותר טוב. זה שיפור באופן משמעותי לעומת אתמול ושלשום“.