שיפור במצבו של הרב אלישיב

לאחר שבועיים בהם הרב יוסף שלום אלישיב מורדם ומונשם, חל שיפור במצבו הבריאותי של הרב, אשר מגיב לסביבתו ואף יושב על כסאו בחדרו בבית החולים

חדשות כיפה אורי פולק 19/02/12 20:27 כו בשבט התשעב

שיפור במצבו של הרב אלישיב
ויקיפדיה העברית, צילום: ויקיפדיה העברית

הרב יוסף שלום אלישיב, בכיר הפוסקים החרדים, התעורר היום (א') בבית החולים לאחר שבועיים בהם היה מורדם ומונשם. בני משפחתו דיווחו הערב כי הוא אף החל לתקשר שלא באמצעות דיבור, מחדרו אשר בבית החולים "שערי צדק".

השיפור במצבו הבריאותי של הרב אלישיב נרשם כבר בסוף השבוע האחרון, כשהרופאים החלו בהסרת התרדמת המלאכותית בה היה נתון הרב. נכון לעכשיו מוגדר מצבו עדיין כ"קשה מאוד", אך עם זאת חל שיפור משמעותי במצבו, שכן הוא מגיב לסביבתו ואף יושב על כסאו בחדרו.

הרב אלישיב עדיין מונשם מלאכותית באמצעות חיבור ישיר לקנה הנשימה, לאחר מספר ניסיונות כושלים להפסקת ההחייאה המלאכותית אליה הוא מחובר בשבועיים האחרונים. בימים הקרובים יחל ניקוז הנוזלים מריאות הרב, לצד שיפור ספיקת הלב.

כפי שדווח בכיפה, לפני כשבועיים חלה הידרדרות במצבו של הרב, המתקרב לגיל 102, והוא פונה לבית החולים. בתחילה דווח כי הוא סובל מקריסת מערכות כללית, אך מאוחר יותר חלה הידרדרות נוספת במצבו.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן