שיעורו של הרב אלון נקטע בזעם: "שיהיה לך את האומץ לומר - חטאתי!"

נחום פצ‘ניק, איש "ארץ שלום", התפרץ לשיעורו של הרב מוטי אלון בקריאה לרב אלון לעשות תשובה. תלמידיו הוציאו אותו מן האולם. הרב אלון בשיעורו: נברך גם על הרעה

חדשות כיפה יונתן אוריך, כיפה 07/08/13 20:20 א באלול התשעג

שיעורו של הרב אלון נקטע בזעם: "שיהיה לך את האומץ לומר - חטאתי!"
ערוץ 2, צילום: ערוץ 2

נחום פצ‘ניק, איש "ארץ שלום", ומחסידיו של הרב מנחם פרומן זצ“ל, התפרץ הערב (ד') לדבריו של הרב מוטי אלון, בתחילת שיעור שהעביר במושבה מגדל ואמר: ”דוד הקים עולה של תשובה, לא בגלל שהוא היה גדול, אלא בגלל שהיה גדול ואמר נפלתי וחטאתי. וגם אתה אדם גדול מאוד, אבל אין לך את הכוח להגיד חטאתי“. חסידיו של הרב אלון השתיקו אותו והוציאו אותו מן האולם.

הרב אלון התייחס לדבריו של פצ‘ניק ואמר: ”אני לא יודע איך קוראים לבחור הנחמד הזה, אבל אני רוצה להודות לו. עכשיו ראש חודש הרחמים והסליחות. סולח לו ומוחל לו. לא מכיר אותו. מן הסתם בהר סיני נפגשנו. יש מחשבה שעוד מישהו נשלח כדי ליצר משהו“.

פצ‘ניק כתב בעמוד הפייסבוק שלו, מוקדם יותר הערב, כי לפני 18 שנה הותקף מיני על ידי רב בכיר. ”המציאות כפי שהיא כאובה. זה לא יום שמח בשבילי. שלושה קטינים שהיו לו יחסי מרות עימם ולא מכירים כלל אחד את השני העידו כנגדו על מעשים רעים מאוד שעשה, הן לפי התורה והן לפי החוק. כעת אני מאמין לגמרי לפורום תקנה: מעשיו שלא הגיעו לפתחו של בית הדין חמורים הרבה יותר“, כתב פצ‘ניק.

לדבריו, ”השלב הראשון והקשה ביותר בתשובה "הוא שיכיר בחטאו ויודה שחטא" (רמב"ם). הרב אלון אמר עם ההרשעה תודה: תודה לה' תודה לשופטים ותודה למשפחה אבל הוא לא הודה! הוא עדיין יכול ללכת בעקבותיו. זה יהיה צעד קטן אך גם ענק. גם לו גם לתלמידיו וגם לחברה הישראלית. הוא איש גדול שנפל בגדול. אני מאמין שהוא יכול! ועד אז הוא רשע מורשע“.

הרב אלון אמר בשיעור לתלמידיו כי ”הבוקר בבית המשפט הזכרתי את ההלל שאנחנו אומרים היום ואמרתי שהוא הנאום שהכנתי לכל צורה שלא תהיה כי בסופו של דבר כל צורה שלא תהיה היא שליחות שהקב"ה רוצה שאנחנו נעבור ואדרבה אם השליחות שהוא רוצה שנעבור יותר קשה אז צריך לברך גם על מה שנראה כרע כרגע, בשמחה“.

”יש מתנה גדולה יותר ממה שקיבלתי היום מהקב"ה? עכשיו קיבלת את המתנה הזאת. נכון, אני לא הייתי מתכנן את זה ככה, אבל קיבלת את המתנה הזאת. אני אומר: ריבונו של עולם, אתה רוצה שאני אעמוד במתנה הזאת? אנא ה‘ הצליחה נא, תן לי יד, תראה לי איך אני צולח את זה. והוא אומר 'הולכים על זה'. אלוהים בעצם אומר שאני יכול לעלות עוד קומה. ואם הוא חושב ככה אתה מתווכח איתו? צריך להיות אידיוט גמור בשביל לא להסכים ולהגיד לו לא“, אמר הרב אלון.