שידור חי: ההספדים על הרב ליכטנשטיין בישיבת הר עציון

בשעה 10:00 החלה לוויתו של הרב אהרון ליכטנשטיין, בהספדים בישיבת הר עציון באלון שבות. אתר כיפה מעביר את ההספדים בשידור חי

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 21/04/15 08:09 ב באייר התשעה

שידור חי: ההספדים על הרב ליכטנשטיין בישיבת הר עציון
cc by ישיבת הר עציון, צילום: cc by ישיבת הר עציון

בשעה זו החלו ההספדים על הרב אהרון ליכטנשטיין בישיבת הר עציון באלון שבות. לאחר קריאת ההספדים, יחל מסע הלוויה מגוש עציון לכיוון בית העלמין הר המנוחות בירושלים, שם ייטמן הרב ליכטנשטיין. לא יהיו הספדים בהר המנוחות.

הצטרפו לשידור החי החל מהשעה 10:00:

[embed]

]

הרב משה ליכטנשטיין, בנו של הרב אהרון ליכטנשטיין וראש ישיבת הר עציון ספד לאביו. "הכרת הטוב היה אצלו ערך מרכזי ביותר, הוא לא שכח להודות לכל מי שסייע בידו. חשנו בשנים האחרונות חיבוק עוטף מכולם ולכן גם אני מודה לכל אחד ואחד שהרגיש קרוב ותמך בשנים האחרונות במחלתו. זכית וגידלת דור של תלמידים. השפעת על הציונות הדתית בצניעות ובדוגמא אישית. פשוט עשית והתקיים ממך 'ממני תראו וכך תעשו'. זכית להיות שותף בבניית ארץ ישראל ובהעברת תורה בארץ ישראל".

לכל ההספדים לחצו כאן

אתמול בבוקר (ג') נפטר הרב אהרון ליכטנשטיין, מבכירי רבני הציונות הדתית, לאחר מאבק במחלה קשה. בן 81 היה בפטירתו. הרב ליכטנשטיין היה בעל תואר ד"ר בספרות אנגלית וחתן פרס ישראל לספרות תלמודית לשנת 2014. ב-1971 הצטרף לראשות ישיבת הר עציון לצד הרב יהודה עמיטל, ובעשרות השנים שחלפו מאז לימוד אלפי תלמידים, מהם חלק מראשי הציונות הדתית כיום.

הרב יעקב מדן, שהצטרף אליו לראשות הישיבה לפני 9 שנים ספד לו אתמול ב'כיפה' ואמר "כולנו באבל כבד. התלמידים, הר"מים, ועשרות אלפים נוספים שלמדו תחתיו. כולנו היינו תלמידיו, למדנו ממנו תלמוד תורה, דרך ארץ ובעיקר את השילוב ביניהם שהיה משמעותי מאוד מבחינתו".

"הוא היה במצב לא טוב בשנים האחרונות אבל אף אחד לא הכין אותנו לקראת זה. אנו בוכים את השריפה. הוא היה גדול הדור של הציונות הדתית ללא ספק ואנו נצטרך לשבת ולראות כיצד ממשיכים הלאה. זו אבדה קשה ביותר", הוסיף הרב מדן.

הרב חיים דרוקמן ספד לו אף הוא ב'כיפה' ואמר "הוא היה שריד לדור הקודם, אם מבחינת הדור שהלך, ואם מבחינת הדור שגידל ברוך השם דורות של בני תורה שממשיכים בדרכו. זו גדולתו של הדור שהלך".

הרב דרוקמן נזכר ברב ליכטנשטיין במהלך השנים הרבות בהם הכירו השניים, ומספר כי "אני זוכר את האנושיות שלו, את הענווה שלו עם כל גדלותו. בדיונים בהם היינו יחד אני זוכר שתמיד ברור היה שמדובר באדם שצריך להקשיב לו. אגיע מחר להשתתף בלוויה כאדם מן המניין, לשמוע את הדברים שאחרים יגידו, ראשי הישיבה".

"בפטירתו של הרב ליכטנשטיין אנו רואים את האחדות בעם ישראל. לא הסכמנו על הכל, אך תמיד הערכתי אותו מאוד, אהבתי אותו. צריך ללמוד ממנו את אותם דברים שאפיינו אותו, דברים כל כך חשובים לעם ישראל. צריך להמשיך ללמוד תורה ולהאדירה. לדאוג להמשכה של התורה בישראל", סיכם הרב דרוקמן.