שיא היסטורי במספר חברי הקיבוץ הדתי

תנועת הקיבוץ הדתי רושמת שיא היסטורי של 12 אלף נפשות בכ- 3000 בתי אב, וזאת בעקבות גידול של 10% באוכלוסייה בשלוש השנים האחרונות, בעיקר הודות להצטרפות של חברים ותושבים חדשים

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 30/11/14 10:44 ח בכסלו התשעה

שיא היסטורי במספר חברי הקיבוץ הדתי
Rostislav Glinsky / Shutterstock.com, צילום: Rostislav Glinsky / Shutterstock.com

מי אמר שהקיבוצים בירידה? תנועת הקיבוץ הדתי מפרסמת בימים אלו את כמות חברי הקיבוצים השונים, ורושמת שיא היסטורי של 12 אלף נפשות בכ- 3000 בתי אב, זאת בעקבות גידול של 10% באוכלוסייה בשלוש השנים האחרונות, בעיקר הודות להצטרפות של חברים ותושבים חדשים.

נחמיה רפל, מזכ"ל התנועה, ציין שקליטת החברים החדשים מקיפה את כל יישובי התנועה, כולל סעד ועלומים שב"עוטף עזה". משפחות עירוניות לא נרתעו מהמצב הביטחוני, וגם לאחר מבצע "צוק איתן" הגיעו משפחות חדשות לתהליך קליטה בקיבוצים הדרומיים. בין הקיבוצים בולט במיוחד בית רימון שבגליל התחתון, הנמצא במהלך דרמטי של הכפלת האוכלוסייה, הן הקיבוצית והן בהרחבה הקהילתית.

התנועה הציבה כיעד הרחבה של 10% נוספים בשנים הקרובות. במטרה להבטיח שתהליך הקליטה יעשה בדרך נכונה ויהיה מנוף לחיזוק החוסן הקהילתי, נערך בבארות יצחק כנס של 30 מזכירים, מנהלי קהילה ואחראי צמיחה דמוגרפית בקיבוצים הדתיים. בכנס הוצגו ההיבטים הסוציולוגים של התרחבות הקהילה, דרכי בניית חזון, מטרות ויעדים, והוצגו כלים ליישומם. כמו-כן עסק הכנס בהבטחת זכויות החברים הוותיקים והתפתחויות בהחלטות רשות מקרקעי ישראל ביחס לבנייה בקיבוצים.

מנהל המחלקה לצמיחה דמוגרפית, שרגא וילק, אמר שההצלחה של הקליטה בישובים בולטת במיוחד על רקע הקשיים הרבים שהערימו ועדיין מערימים ברשות מקרקעי ישראל וגופים אחרים. "אחרת יכולנו לקלוט מאות בתי אב נוספים. לאחרונה יש קולות חיוביים של ראשי הרשות, אך לצערנו הדברים עדיין ברמת ההצהרות ואנו מקווים שיעברו גם לשלב של סיוע פעיל של הפקידות".

בימים אלו מסיים שרגא וילק ממשואות יצחק את ניהול המחלקה לצמיחה דמוגרפית אותה הקים לפני 4 שנים ויעבור לנהל את אגף המשק בקיבוץ הדתי. לתפקיד מנהל המחלקה לצמיחה דמוגרפית יכנס מרדכי (מורדי) שבט, חבר קיבוץ ראש צורים, שצבר ניסיון וידע בתחום הקליטה וההרחבה בתקופת כהונה ממושכת כמזכיר הקיבוץ. משתתפי הכנס נפרדו משרגא במילים חמות ואיחלו למורדי שבט הצלחה בתפקיד.