שיא בגיוס חיילות דתיות לצה"ל

בצה"ל מביעים שביעות רצון נוכח שיא חדש בגיוס הבנות הדתיות לצה"ל, שיעמוד השנה על כ-1,500 מתגייסות, עלייה של כ-25% מהשנה שעברה

חדשות כיפה אורי פולק 17/11/11 13:38 כ בחשון התשעב

שיא בגיוס חיילות דתיות לצה"ל
דובר צהל- צילום ארכיון, צילום: דובר צהל- צילום ארכיון

מספר הבנות הדתיות המתגייסות לצה"ל צפוי לעלות בכ-25% ולעמוד בשנה הקרובה על שיא חדש של 1,500 חיילות דתיות בשנה - כך נחשף בכנסת השנתי השלישי שמקיים אגף כוח האדם בצה"ל, המיועד למועמדות דתיות המעוניינות להתגייס.

נכון להיום משרתות בצה"ל כ-2,000 חיילות דתיות, חלקן קצינות. בעקבות הביקוש ההולך וגובר בשנים האחרונות, פתחו בצה"ל מגוון תפקידים המיועדים למתגייסות דתיות, בין היתר כמדריכות הגנה אווירית בחיל האוויר, תכניתניות, מפעילות רשת מכשור, בודקות תוכנה באגף התקשוב, חוקרות מודיעין בחיל האוויר והים, סמב"ציות בחמ"לים של אוגדת איו"ש או מדריכות חילוץ והצלה בפיקוד העורף.

התפקידים הללו נבחנו ונבחרו על ידי ועדת היגוי מיוחדת באגף כוח האדם בצה"ל, בשיתוף עמותת "אלומה" הפועלת למען עידוד גיוסן של בנות דתיות לצה"ל. במהלך מעורבת הרבנות הצבאית, אשר פועלת בשטח על מנת לאפשר תנאי גיוס ושירות ההולמים את אורח החיים ההלכתי של הבנות הדתיות.

"כיום כל נערה דתייה יכולה לקבל פטור משירות צבאי, וחלקן בוחרות להתנדב לשירות לאומי, שהינו התנדבותי ולא חובה. יותר ויותר בנות מרגישות שבאמצעות שנתיים של שירות צבאי, לעומת שנה של שירות לאומי, הן תורמות יותר", אמר תא"ל אמיר רוגובסקי, ראש חטיבת תכנון ומנהל באגף כוח האדם. הוא ציין כי על אף הנתונים המעודדים ביחס לגיוס בנות חיילות, הרי שכ-80% מהמועמדות לשירות בצה"ל - בוחרות להשתמט מגיוס.