שטרן: קורא לרב יוסף להתפטר מתפקידו

חבר הכנסת אלעזר שטרן, יוזם חוק הגיור, תוקף בחריפות את הרב יצחק יוסף וקורא לו להתפטר מתפקידו. "הרב הראשי שוכח שמקור סמכותו הינו אך ורק החלטותיה של כנסת ישראל והממשלה"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 19/02/15 08:44 ל בשבט התשעה

שטרן: קורא לרב יוסף להתפטר מתפקידו
פלאש 90, צילום: פלאש 90

חבר הכנסת אלעזר שטרן, שיזם את חוק הגיור, זועם לאחר פרסום דבריו של הרב יצחק יוסף, שתקף את הרב דוד סתיו ואת הרב אריה שטרן על גישתם באשר לחוק הגיור, וקורא לו להתפטר מתפקידו.

"אני קורא בזאת לרב הראשי יצחק יוסף להתפטר לאלתר מתפקידו. אמירתו שלא יכבד את החלטת הממשלה באשר לסוגית הגיור הינה המשך ישיר לאמירותיו בדבר איסור גיוס בנות לצה"ל", אומר שטרן הבוקר.

"הרב הראשי שוכח שמקור סמכותו הינו אך ורק החלטותיה של כנסת ישראל וממשלת ישראל. באם אינו רוצה ואינו יכול מכל סיבה שהיא למלא אחר חוקי המדינה והחלטות ממשלתה יש בפניו רק ברירה אחת: להתפטר. ראוי להזכיר שהרב הראשי נבחר לא לפי גדלותו בתורה אלא בהליך פוליטי שממנו הוא שואב את כוחו".

כזכור, אתמול פורסמה הקלטה בה תוקף הרב הראשי יצחק יוסף את הרב דוד סתיו והרב אריה שטרן על גישתם באשר לגיור. "הלכו ועשו חוק שרבני ערים יכולים לגייר, ואז עקפו אותי", אמר הרב יוסף. "הרב הראשי של ירושלים יכול לגייר, הרב הראשי של שוהם יכול לגייר - הם גיירו כבר כמה אנשים בערד, הסמכות של הרב הראשי לעצור את זה. נתתי הוראה ליו"ר מערך הגיור שכל הגיורים שהם עושים עכשיו אני לא חותם עליהם, אני לא מאשר, אם הבג"צ יחייב אותי לחתום, ירחם השם.. אני לא אחתום על דבר שהוא נגד ההלכה".