שטרן על חוק איסור שחרור רוצחים: מכסה על מבוכת הבית היהודי שהחליטו לשחרר מחבלים

ח"כ שטרן מאשים כי אין לחוק משמעות מעשית והוא נועד לכסות על מבוכת הממשלה שבחרה לשחרר מחבלים במקום להפסיק לפרק זמן מוגבל את הבניה ביו"ש

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 11/05/14 14:10 יא באייר התשעד

שטרן על חוק איסור שחרור רוצחים: מכסה על מבוכת הבית היהודי שהחליטו לשחרר מחבלים
דובר צהל, צילום: דובר צהל

חבר הכנסת אלעזר שטרן תוקף את החלטת חוק 'איסור שחרור רוצחים' בוועדת השרים לענייני חקיקה, אשר נועד להקשות על שחרור רוצחים בעזרת עיקור אפשרות הנשיא לחון אותם.

"אישור החוק היום נועד לכסות על המבוכה הגדולה של מפלגת הבית היהודי והממשלה כולה בהחלטתם לשחרר מחבלים רוצחים במקום להפסיק לפרק זמן מוגבל את הבנייה ביהודה ושומרון, הוא מאשים. "ברור לכולם שלחוק זה, גם אם יעבור, אין כל משמעות מעשית בעתיד הנראה לעין".

עוד הוסיף וקרא ליאיר לפיד ולציפי לבני להקים מערך שיפעל יחד בממשלה ובכנסת על מנת להציל את אופייה של מדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית.

הבוקר (א') אישרה ועדת השרים לענייני חקיקה ברוב של 7 שרים לעומת 3 את הצעת החוק של חברת הכנסת איילת שקד לפיה בית המשפט יוכל לאסור על נשיא המדינה לחון מחבלים, וכך לבלום שחרור מחבלים.

״רוצחים צריכים למות בכלא ולא לחגוג בבית", אמר בנט בתגובה לאישור ההצבעה. "מדינת ישראל פתחה היום דף חדש ביחס למלחמה בטרור ובמחוייבותה המוסרית למשפחות השכולות. שנים של סחיטה ושל שחרורי מחבלים סיטונאיים ייעצרו עם העברתו של החוק הזה בכנסת. אני מברך את השרים על תמיכתם בחוק, הבית היהודי יפעל במושב הקרוב להעביר את החוק ללא עיכובים ובמהירות״