שטרן נגד אריאל: "בכי מעושה, אתה שקרן"

ח"כ אלעזר שטרן משיב להאשמות שהטיח בו השר אורי אריאל בטקס לציון 8 שנים להתנתקות: "הדברים של אריאל הזויים ושקריים, אני יזמתי את ההנחייה שקובעת שחייל תושב הגוש ישוחרר לביתו ביום הפינוי"

חדשות כיפה יונתן אוריך, כיפה 14/07/13 18:08 ז באב התשעג

שטרן נגד אריאל: "בכי מעושה, אתה שקרן"
דובר צהל, צילום: דובר צהל

ח“כ אלעזר שטרן משיב היום (א‘) לדבריו של השר אורי אריאל, שפרץ בבכי בטקס לציון 8 שנים ליישום תוכנית ההתנתקות והאשים את שטרן בכך שמנע מחיילים תושבי הגוש להגיע לבקר את משפחותיהם לפני הפינוי.

כזכור, השר אריאל, בנאומו, אמר כי "בכפר דרום ניגשה אליי אמא אחת ואמרה: יש לי בן חייל, והוא לא איתנו עכשיו. אולי אתה יכול לעשות משהו שירשו לו לבוא? אני מרים טלפון לראש אכ"א ומספר לו שהתברר לי באקראי מאחת האמהות שהילד החייל לא בבית, והפינוי אמור לקרות היום או מחר. יש לו חדר בבית, אולי אפשר לאפשר לו חופשה, שיהיה עם ההורים. התנהל בינינו דו שיח בצעקות וזה היה דו שיח של חרשים. התוצאה הייתה שהוא לא אישר את זה. כמה אטימות? כמה אדישות? כמה אי הבנה צריך להיות לאיש?.. שיגיד לבן שלנו... כמה? איך זה יכול להיות? בשביל מה, אלוהים? אבל זה היה, אני הייתי שם, אני דיברתי איתו“.

צפו בנאומו המלא של השר אריאל:

שטרן הגיב היום לדברים בעמוד הפייסבוק שלו ואמר כי ”בתור חבר דירקטוריון 'הבימה' לשעבר, תמיד תהיתי כיצד שחקן תיאטרון מצליח לבכות על הבמה במקום שבו צריך לבכות. עכשיו אני מבין. הדברים של אורי אריאל הזויים ושקריים“.

”העובדות הן שבהיותי ראש אכ"א יזמתי את ההנחיה שכל חייל המתגורר בגוש קטיף ישוחרר לביתו בימי הפינוי“, ציין שטרן, ”זו הייתה המדיניות, אלה היו ההוראות שנתתי אישית למח"טים ואך וידאתי את ביצוען. אני משוכנע שמפוני גוש קטיף עצמם יאשרו את גרסתי. זה לא סוד שאורי אריאל מייצג ציונות דתית חרדית וקיצונית שאני נמצא איתה במחלוקת. הבכי השקרי הזה תוך ניצול מצוקתם הכואבת האמיתית של מתיישבי גוש קטיף הוא ביטוי למנהיגות זולה שאינה בוחלת בשום אמצעי על מנת להפיק רווחים פוליטיים“.

שטרן אמר כי במהלך סוף השבוע האחרון הוא בדק עם תושבי כפר דרום את הסיפור: ”נאמר לי שלא הייתה בעיה עם אף חייל באשר ליכולתו לשהות בביתו במהלך ימי ההתנתקות כפי שנטען על ידי השר אריאל“. הוא אף הדגיש כי ”באיגרת הנחיות שהוצאתי שכותרתה "במשימה שלפנינו אין אויב ואין לחימה" טיפלנו גם בהיבטי הפרט והוריתי על מתן חופשה של שבוע לחיילים המתגוררים בישובים המיועדים לפינוי“.

”לכן, לא יכול להיות שאם הייתה מגיעה אלי פנייה כזאת, לא הייתי פועל ברוח ההנחיה שהוצאתי. פנייה אכן הגיעה אלי כשבוע לפני ההתנתקות ממפקד שלא כיבד את ההנחיות ובהתערבות מיידית, שוחרר החייל לביתו ושהה שם כשבוע לפני ההתנתקות ואף נשאר מספר ימים לאחריה“, הוסיף שטרן והדגיש כי ”אין זאת הפעם הראשונה שאני נתקל בדרכי פעולה נלוזים דווקא מחברי הבית היהודי כאשר הם נאלצים להתמודד עם ציונות דתית אחרת המוצגת בפניהם“.

”חבל שבזמן שבכה על (חורבן) גוש קטיף, שכח השר אריאל לבכות גם על חורבן בית המקדש אותו אנחנו מציינים השבוע. אם היה זוכר מדוע נחרב אותו בית מקדש אולי היה נמנע מהסתה פרועה, שנאת חינם וריב אחים“, סיכם שטרן.