שטרן: מינוי הירש - יום עצוב למשטרה ולמדינה

שטרן התייחס למינוי החדש של תא"ל במיל' גל הירש לתפקיד המפכ"ל וטען כי הוא תמוה מבחינה מהותית. למרות זאת הוא קורא לקצונה הבכירה לא לפרוש מתפקידה

חדשות כיפה נתנאל לייפר, כיפה 26/08/15 09:47 יא באלול התשעה

שטרן: מינוי הירש - יום עצוב למשטרה ולמדינה
Miriam Alster, פלאש 90, צילום: Miriam Alster, פלאש 90

חבר הכנסת לשעבר, אלעזר שטרן, התייחס למינויו של תא"ל במיל' גל הירש למפכ”ל משטרת ישראל ואמר כי על אף הברכות הפרסונאליות שלו להירש, מבחינה מהותית, זהו יום עצוב למשטרת ישראל, מדינת ישראל ואפילו לצה"ל, את הדברים כתב שטרן בדף הפייסבוק שלו כשהוא מצרף בלעג את תמונתו של שייקה אופיר בתפקיד השוטר אזולאי.

"משמעות המינוי הינה שלא נמצא במשטרה אף ניצב ראוי. כאשר הביאו מהצבא לא אלוף, אלא תת אלוף, אמרו לקציני משטרת ישראל שגם לא נמצא שם אף תת ניצב ראוי. ואולי אף לא ניצב משנה", כותב שטרן ומוסיף כי "כאשר הביאו תא”ל מצה”ל, אמרו לשוטרים ולקצונה הזוטרה במשטרת ישראל שבמפקדיהם לא נמצא אף אדם ראוי. חשוב לזכור שאלה יהיו גם המפקדים שלהם מחר. ואמרו גם לנו, אזרחי מדינת ישראל, מה חושבים ראש הממשלה והשר לביטחון פנים על כלל שרשרת הפיקוד במשטרת ישראל".

גל הירש בן ה-51, תת אלוף במיל' שירת כלוחם ומפקד בצנחנים. התפטר מתפקידו כמפקד עוצבת הגליל בעקבות מסקנות ועדת אלמוג שחקרה את אירוע חטיפת החיילים אהוד גולדווסר ואלדד רגב שהביא לתחילתה של מלחמת לבנון השנייה. ההודעה על מינויו אתמול עוררה סערה שכן כאמור היא נעשתה בשונה מהדרך בה נבחר בעבר המפכ"ל.

שטרן המשמש כאלוף במיל' בעצמו, אומר כי לא נותר אלא להרים גבה נוכח השיקולים בבחירת המפכ”ל. יחד עם זאת, הוא קורא לקצונה הבכירה של משטרת ישראל לא לפרוש כפי שרבים מהם מאיימים מאז היוודע מינויו של הירש "אל תפרשו! תקחו אוויר תזכרו את האתגרים המורכבים והחשובים העומדים בפני הארגון שבו גדלתם למען מדינת ישראל".