שטרן מדבר על התקיפה נגדו: התעלמות מתופעות כאלה תביא עלינו אסון

ח"כ אלעזר שטרן משחזר את התקיפה נגדו ביום שישי האחרון, כשנער מהיישוב הושעיה ירק בפניו על רקע התבטאויותיו נגד הרב דב ליאור: "עבורי ועבור רבים מאיתנו, הרב ליאור אינו רב"

חדשות כיפה יונתן אוריך, כיפה 27/10/13 11:20 כג בחשון התשעד

שטרן מדבר על התקיפה נגדו: התעלמות מתופעות כאלה תביא עלינו אסון
דובר צהל, צילום: דובר צהל

ח“כ אלעזר שטרן מתייחס לתקיפה נגדו שהתרחשה ביום שישי האחרון, כשנער ירק בפניו בעת שהיה בבית הכנסת שביישוב בו הוא מתגורר, הושעיה, לאחר תפילת שחרית.

”עמדתי ברחבת בית הכנסת ושוחחתי עם שני חברים“, תיאר שטרן בעמוד הפייסבוק שלו, ”בעוד אנחנו עומדים, התקרב אלינו נער בן 17 וחצי שלפני מספר חודשים גידף אותי בתוך בית הכנסת. ידעתי שבביתו הופעל עליו לחץ כבד לשנות את דרכו ואף הוריו לקחו זאת בצורה קשה מאוד. לכן הייתי משוכנע שהוא בא לקראתי על מנת לבקש סוף סוף סליחה“.

”כשהוא התקרב למרחק של כ-30 ס"מ פנים אל פנים, אגר רוק בפיו וירק בפניי. אספתי כוחות בכדי לא להגיב. הוא חזר ואמר "זה בשביל הרב דוב ליאור, אפיקורס". בכך התכוון לנאום שנשאתי לפני מספר ימים במליאת הכנסת באשר להתבטאויותיו של הרב דב ליאור“, הוסיף שטרן לתאר את האירוע.

שטרן ציין כי כשהגיע הביתה, אשתו דורית פרצה בבכי ואמרה: ”אין לי כוח לחזור לתקופה הזאת, לאורך כל השנים אמרתי שלא למדנו את הלקח“. הוא ציין כי ”לאחר מכן הגיעו גם הוריו של הנער שלקחו זאת קשה מאוד, ביקשו סליחה והתנצלו בשמו. הם גם ביקשו שלא אתלונן במשטרה“. בתגובה אמר להם שטרן כי ”טוב לכולנו שאתלונן במשטרה. זאת גם חובתי כאזרח. ידעתי שאחד ממקורות הכוח שאפשרו לי להתאפק היו שידעתי שיש משטרה בישראל“.

שטרן ”הכה על חטא“ באומרו כי בעבר, כשהרב דב ליאור העביר שיעור בהושעיה ואמר בבית הכנסת ”עוד מעט יבוא הכושי הזה מאמריקה ויגיד לנו מה לעשות כאן“ - בהתייחסו לנשיא ארה“ב ברק אובמה, הוא לא פעל נגדו. ”אפשרנו לאותו הרב, שכנראה אינו מסוגל לצפות ולהבין את עדר השוטים הנעים אחריו להמשיך ולהרביץ תורה שהיא לא תורתנו (להציג תורה בעם ישראל שמרחיקה ולא מקרבת)“, אמר שטרן.

”אולי הגיע הזמן לומר על סוג כזה של רבנים שאולי הוא ד"ר או פרופסור בהלכות שבת או בהלכות נידה, אבל כל מי שלא מבין מהי הסתה, מהי גזענות ומתעלם מכך ש"דרך ארץ קדמה לתורה", עבורי ועבור רבים מאיתנו הוא אינו רב. במקרה הטוב הוא מומחה להלכה“, כתב שטרן, שהוסיף כי הוא ”מבקש להזכיר שאני בטוח שאותו נער אינו מייצג את הנוער הנפלא שבעם ישראל, לא את הנוער של הציונות הדתית ובוודאי לא את הנוער של הושעיה אבל התעלמות מתופעה שכזאת תביא עלינו אסון“.