שטרן מאשים: רבנים בציונות הדתית אשמים בהסתה נגד הרב סתיו

ח"כ אלעזר שטרן טוען כי רבנים בציונות הדתית "אחראים לשפיכת דמו של הרב דוד סתיו ושלילת עמדותיו הרבניות כתלמיד חכם", זאת מתוך מה שהוא מבין כ"שנאת חינם"

חדשות כיפה יונתן אוריך, כיפה 17/06/13 14:39 ט בתמוז התשעג

שטרן מאשים: רבנים בציונות הדתית אשמים בהסתה נגד הרב סתיו
יחצ, צילום: יחצ

ח“כ אלעזר שטרן תוקף היום (ב‘) רבנים בציונות הדתית, אשר לדבריו אחראים ”לשפיכת דמו של הרב דוד סתיו ושלילת עמדותיו הרבניות כתלמיד חכם והכל משיקולים זרים, שהכותרת היחידה שאני יודע לתת להם היא שנאת חינם“.

בפוסט שפרסם בעמוד הפייסבוק שלו, טען ח“כ שטרן כי ”כשפותחים בשיח אלים, מאבדים את השליטה בגבולותיו. כשמתחיל שיח של אלימות והכפשות, ובוודאי כאשר עושים זאת רבנים מכובדים, אין יכולת לשלוט בו. אל יהין מאן דהוא להתלונן שמישהו אחר לקח את זה גשר אחד רחוק יותר ודי לחכימא“.

הוא מוסיף ותוקף גם את חברי ”הבית היהודי“ וטוען כי גם הם אחראים לתרבות ההכפשות שמצאה לה מקום כחלק מהמרוץ לרבנות הראשית: ”אולי לא המצאתם אותה, אבל טיפחתם אותה והעליתם אותה על הנס. על הדרך ביזיתם תלמידי חכמים. תמכתם בדיל עמאר-אריאל, הזהרתי אתכם מעל כל במה אפשרית שזה לא יצלח ואתם רק תורמים לחילול שם שמים. תמכתם בדיל עמאר וגם תוצאותיו היו זהות“.

שטרן טוען כי תמיכת ”הבית היהודי“ במועמדותו של הרב סתיו ”נעשתה במאוחר“ ורק לאחר שאלו נאלצו לכך בשל לחץ תקשורתי. ”על מנת שייבחר הרב סתיו. אתם יודעים שבעניין הזה לא תמצאו תומכים נאמנים יותר מאיתנו - הח"כים הציונים-דתיים במפלגות שאינן מגדירות עצמן דתיות, שזהותה היהודית של מדינת ישראל ומעמדה של הרבנות עומדת לנגד עינינו חדשות לבקרים“, סיכם ח“כ שטרן.