שטרן לשקד: למה את מתגאה בחיזוק זהותה היהודית של המדינה?

ח"כ אלעזר שטרן מתח ביקורת חריפה על שרת המשפטים איילת שקד ועל פעילותה של מפלגת הבית היהודי בנושאי דת ומדינה "צר לי שאני נאלץ למלא את תפקידכם"

חדשות כיפה אביטל טרקיאלטאוב 20/11/16 17:29 יט בחשון התשעז

שטרן לשקד: למה את מתגאה בחיזוק זהותה היהודית של המדינה?
תמונת ארכיון- פלאש 90, צילום: תמונת ארכיון- פלאש 90

ח"כ אלעזר שטרן ממפלגת "יש עתיד" שלח מכתב רווי ביקורת לשרת המשפטים איילת שקד, הכל בגלל הודעת טקסט שנשלחה בשם השרה שקד לחברי מפלגת "הבית היהודי".

הבוקר נשלחה הודעה בתפוצה רחבה לחברי מפלגת הבית היהודי בשם השרה שקד בה נכתב “בוקר טוב. ראיתי שטרם התפקדת לבית היהודי. תנו לנו את הכוח להמשיך ולחזק את זהותה היהודית של המדינה. להמשיך להשפיע על מערכת המשפט במדינה. ולחזק את ההתיישבות והחינוך. התפקדו עכשיו לבית יהודי גדול. תודה, איילת שקד".

(צילום: )

ההודעה עוררה את זעמו של ח"כ אלעזר שטרן ששיגר לשרה שקד מכתב ובו ניסיון למצוא מהי אותה פעילות למען זהות יהודית שהבית היהודי כל כך משתבחים בה: "חודשים שאני נבוך מהנזק הגדול שמפלגת הבית היהודי בהנהגתכם גורמת לזהותה היהודית של מדינת ישראל. לאור זאת הופתעתי מאוד כאשר בפנייה הקצרה שהפצת הבוקר בחרת להעלות על ראש הישגכם דווקא את 'חיזוק זהותה היהודית של מדינת ישראל'. גם אני חשבתי שזה אמור להיות תפקידה המרכזי של מפלגה שמתיימרת לייצג את הציונות הדתית, ובשל זאת ראיתי לנכון לציין את פועלכם האמיתי בתחום זה כדי להעמיד את הדברים על דיוקם" כתב ח"כ שטרן.

"הטלת וטו בשם סיעתך על הצעתנו לצירוף נשים לגוף הבוחר את הרבנים הראשיים. הבאתם לבחירתם של רבנים ראשיים שאינם ציוניים". אמר שטרן והוסיף כי "בזכותכם יש היום לרב יצחק יוסף כח לבטל גט שניתן לפני שנים בבית הדין הרבני בצפת. כאשר הבאתי את הצעת החוק הזו שוב בכנסת הנוכחית, בתקווה שבהיותך יו"ר ועדת השרים לענייני חקיקה תכפרי על עוולות העבר, חזרת והצבעת נגד. כך אתם מבטיחים שגם הרבנים הראשיים הבאים יהיו כאלו המצדדים באפליית נשים".

שטרן כתב כי "הבית היהודי" הצביעה נגד חוק הגיור עליו הסכימה בעבר "אתם ממשיכים להתעלם ממצוקותיהם של מאות אלפי ישראלים שמבקשים להתגייר כהלכה, ומביאים להתבוללותם המידית של אלפי הורים ותינוקות הנולדים כאן מדי שנה".

"ויתרתם על ראשות הועדה למינוי דיינים ואף אפשרתם את הכפפת בתי הדין לש"ס" כתב שטרן ואמר כי "החרדים יצאו כשכל תאוותם בידם".

שטרן מתח ביקורת חריפה על התנהלותה של מפלגת הבית היהודי בקואליציה הנוכחית. שטרן כתב לשקד כי "מפלגתך חתמה על הסכם קואליציוני בו התחייבה לא לקדם שום חקיקה לשינוי הסטטוס קוו. גם זאת לצורך חיזוק זהותנו היהודית? האם טרחתם להכניס להסכם הקואליציוני משפט כלשהו שנוגע לזהות יהודית?".

שטרן אמר כי הבית היהודי שתקה בסוגיית השבת במרחב הציבורי והתעלמה ממתווה הכותל. "צר לי שאני נאלץ למלא את תפקידכם בשמירת תקווה לזהותה היהודית של מדינת ישראל. אם אינכם פועלים בכיוון זה, אינכם מוכרחים לפגוע במאמצים אלה. כאשר אתם מסכלים כל פעולה לחיזוק זהותה היהודית של המדינה, לפחות אל תזלזלו באזרחי ישראל תוך שאתם בוחרים להתפאר דווקא בפועלכם בתחום זה" חתם שטרן את מכתבו.


(צילום: ח"כ אלעזר שטרן)