שטרן לרבנים הראשיים: הכירו בחשיבות הגדולה של החלטת הממשלה

ח"כ אלעזר שטרן פנה במהלך מסיבת עיתונאים לרבנים הראשיים וקרא להם לקבל את הגיורים. "אין כאן שום פריצה של ההלכה. הפתרונות הן בתוך ההלכה היהודית". שטרן הודה לעמיתיו בתנועה הרפורמית והקונסרבטיבית

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 02/11/14 14:34 ט בחשון התשעה

שטרן לרבנים הראשיים: הכירו בחשיבות הגדולה של החלטת הממשלה
פלאש 90, צילום: פלאש 90

"אני רוצה לקרוא לרבנים הראשיים לישראל להכיר בחשיבות הגדולה של החלטת הממשלה היום. הם יודעים כמו שאני יודע שאין כאן שם פריצה של ההלכה והפתרונות הן בתוך ההלכה היהודית. אם חפצי חיים אנחנו ורוצים לשמור על זהותה היהודית של מדינת ישראל, טוב יעשו הרבנים הראשיים אם יודיעו לעם ישראל שכל הגיורים שיצאו מכוח החלטת הממשלה הזו מקובלים עליהם, ולא רק בגלל שזו החלטה של ממשלת ישראל אלא בגלל האמת שבה".

כך אומר חבר הכנסת אלעזר שטרן, יוזם חוק הגיור, שעבר היום (א') כהחלטת ממשלה על ידי רוב השרים. שטרן ביקש להודות לשרת המשפטים ציפי לבני, לח"כ דוד רותם, לחברי הקואליציה, לח"כ בוזי הרצוג, לאביגדור ליברמן, לצהר, למכון עיתים, למכון ללימודי היהדות ולגופים אחרים. בין היתר הזכיר שטרן גם את 'עמיתיו' בתנועות הרפורמית והקונסרבטיבית.

"היו הרבה חברים שלי מתוך הציונות הדתית, מהלב של הציונות הדתית, שלא הצביעו כנראה למפלגת התנועה, שתמיכתם הייתה לי אבן בוחן לכך שאני לא מתבלבל ושמדובר בעניין בלב של הציונות הדתית", אמר שטרן.

"הרכבי בתי הדין שהיו מוקמים מכוח החוק ואלו המוקמים מכוח החלטת הממשלה הם אותם הרכבים בדיוק. עכשיו דיבר איתי הרב דרוקמן, שיש לו הרבה זכויות במהלך הזה, ואמר לי שזה 'יום גדול'”. לדבריו, “החוק נשאר במקומו. אנחנו מקווים שהמציאות תשתנה עכשיו, אבל אם חס וחלילה הדברים ישתנו, השלב בו הגענו אליו בכנסת כרגע מוקפא ולא נמחק", סיכם באיום על חברי כנסת שינסו לשנות את החלטת הממשלה.