שטרן: למה לתלמידי ישיבה יש 76 ימי חופשה בשנה, לעומת 20 ימים לחיילים?

ח"כ אלעזר שטרן שאל את שר הביטחון מדוע תלמידי ישיבות ההסדר והישיבות הגבוהות נהנים מ-76 ימי חופשה שנתיים, לעומת חיילי צה"ל המסתפקים בהרבה פחות מכך: "ללמוד תורה זה קשה, אך האם לא הגזמנו?"

חדשות כיפה יונתן אוריך, כיפה 19/12/13 16:45 טז בטבת התשעד

שטרן: למה לתלמידי ישיבה יש 76 ימי חופשה בשנה, לעומת 20 ימים לחיילים?

ח“כ אלעזר שטרן הגיש אתמול (ד‘) שאילתא דחופה בשאלת פרק זמן חופשתם של בני הישיבות בישראל, לעומת חיילי צה“ל. חופשה, שניתנת לתלמידי הישיבות מכוח תקנות שר הביטחון, מונה כ-76 ימים בשנה. מאידך, חופשה של חייל לוחם בצה"ל, שגם היא חתומה על ידי אותו שר ביטחון, מונה 20 ימים בשנה.

שר הביטחון נענה לשאילתא בתגובה לקונית המשווה בין חופשה של חלק מתלמידי הישיבות לבין חופשת תלמידי תיכון. שטרן שאל: ”האם מקובל עליך המצב הבא: בחור ישיבת הסדר שסיים את פרק שירותו הצבאי שכלל 16 חודשי שירות, שב לישיבתו ובשלושת החודשים הבאים שוהה בחופשה למעלה מחודש וחצי, בהתאם לתקנות שר הביטחון, בו בזמן שחבריו הלוחמים שאותם "נטש" בצה"ל נהנים מחופשה בת חמישה ימים בלבד“.

שטרן אמר היום כי ”ללמוד תורה זה באמת קשה ואכן גם חשוב מאד, אך האם לא הגזמנו?“. הוא ציין כי הוא ”מבטיח להמשיך ולפעול, גם בוועדה לשוויון בנטל, לצמצום משמעותי מאד בימי החופשות האלה. ישיבות ההסדר" class="tagit" >איגוד ישיבות ההסדר או לחלופין איגוד הישיבות הציוניות הגבוהות לא יתנגדו - אולי כי מכיוון שבסופו של דבר גם להעזת הפנים ולבושה מהשכנים והחברים שנשארו לשרת יש גבול“.