שטרן לכיפה: ביטול חוק הגיור - טרגדיה למדינת ישראל

חבר הכנסת לשעבר תוקף בחריפות את הבית היהודי על שהיא נותנת יד לביטול החלטת החוק בנוגע לגיור. "זו טרגדיה לזהותה של המדינה ולקיומה. טרגדיה לציונות הדתית שנכשלת בתפקיד שלה פעם אחר פעם"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 05/07/15 11:13 יח בתמוז התשעה

שטרן לכיפה: ביטול חוק הגיור - טרגדיה למדינת ישראל
Miriam Alster, פלאש 90, צילום: Miriam Alster, פלאש 90

שנתיים לאחר שחבר הכנסת דאז אלעזר שטרן יזם את חוק הגיור ועורר סערה, צפויה היום (א') הממשלה לבטל את החלטת הממשלה בנושא במסגרת ההסכמים הקואליציוניים עם המפלגות החרדיות.

בראיון קצר ל'כיפה' זועם שטרן על ביטול החוק אשר הוא יזם, ומאשים את הבית היהודי באחריות לנושא. "זו טרגדיה לזהותה של מדינת ישראל ולקיומה. טרגדיה לציונות הדתית שנכשלת בתפקיד שלה פעם אחר פעם. לא רב ראשי, לא גיור, לא כשרות, הכל אצל החרדים, והם משתמשים בזה כקרדום לחפור בו. הכל כסף מבחינתם".

"אם לא ניתן מקום לכל הזרמים ביהדות עוד מאה שנה לא תהיה כאן מדינה", אומר שטרן. "אנחנו כל פעם יוצרים זיקה בין יהדות לקיצוניות".

הבוקר (א') צייץ נפתלי בנט בטוויטר כי הוא יצביע נגד ההחלטה לבטל את חוק הגיור, אך הדבר לא מרשים את שטרן. לדבריו, "זה כישלון של הבית היהודי. הבית היהודי הלך לממשלה שקיבלה את ההחלטה הזו. בנט אמר לי שלא ייתן לגעת בחוק הזה, בהחלטת הממשלה, ולכן ויתרתי על החוק והסכמתי לעבור להחלטת ממשלה".

"ההפסד הוא שלנו", ממשיך שטרן ואומר. "הילדים שלנו מתבוללים, מתחתנים עם לא יהודיים, בלי רבנים. שמים פס על כולם. החברים של הילדים שלי מתבוללים. העיקר הציונות הדתית מחזיקה בתיקי המשפטים והחינוך", הוא לועג, "הם תורמים להתבוללות של מדינת ישראל".

שטרן אומר כי הוא ממשיך לקדם את נושא הגיור מחוץ לכנסת, בין היתר בבית המשפט העליון, שם נידונות כיום כמה וכמה עתירות בנושא. "שואלים למה בית המשפט העליון מתערב?", הוא שואל ועונה: "הממשלה מחריכה אותו להתערב".