שטרן: לא פוסל חבירה למפלגה כלשהי

חבר הכנסת אלעזר שטרן לא פוסל חבירה למפלגה כלשהי, כולל מפלגת העבודה "אני מעוניין לקדם נושאים של דת ומדינה ובמפלגת העבודה מאוד רוצים את זה"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 14/12/14 14:07 כב בכסלו התשעה

שטרן: לא פוסל חבירה למפלגה כלשהי
פלאש 90, צילום: פלאש 90

חבר הכנסת אלעזר שטרן לא פוסל חבירה למפלגת העבודה, כך מתפרסם היום (א') באתר 'הארץ'. בשבוע שעבר פג המועד בו יכלו הוא וחבר הכנסת דוד צור להתפלג אך החליטו שלא לעשות זאת. "בחנו את האפשרות להתפלג והחלטנו כבר בראשית השבוע שלא לעשות זאת. אולי אנחנו נאיביים, אבל החלטנו לא לעשות מהלך שאיננו נקי ב-100%", אמר.

שטרן טוען כי לבני לא עשתה תרגיל פוליטי כשאילצה אותו ואת חבר הכנסת דוד צור להמתין כדי לראות האם יתברגו למקומות ריאליים וגרמה להם לוותר על ההזדמנות להתפלג ומבהיר כי הוא לא פוסל חבירה למפלגת 'העבודה' באמצעות המקומות המשוריינים ל'תנועה', אך יחד עם זאת הוא לא פוסל ריצה במסגרת מפלגות אחרות ואף מנהל מגעים בנושא עם המפלגות. "אני מעוניין לקדם נושאים של דת ומדינה ובמפלגת העבודה מאוד רוצים את זה", אמר.

המגעים בנוגע לשיבוצם של חברי הכנסת הדתיים מתחמם בימים האחרונים. בעוד שטרן מתכונן לרוץ במפלגת העבודה או במפלגה אחרת, שם מעניין שעלה כמועמד אפשרי מטעם מפלגת 'כולנו' של משה כחלון הוא הרב רפי פויירשטיין. בשבוע שעבר פורסם כי הרב פוירשטיין יחליט כפי הנראה על ריצה במסגרת המפלגה החדשה, כשכחלון מתכוון למתג אותו כ'שי פירון' של מפלגת 'כולנו'.

בבית היהודי, מנגד, מצטרפים לא מעט מועמדים חילוניים ואפילו לא יהודיים בדרך לפריימריז במפלגה שיתקיימו בחודש הבא. בין היתר עלו השמות רונן שובל, ענבל ליבר, דני דיין, המועמדת הערבייה אנט חאסכייה, והמועמד הדרוזי ד"ר אכרם חסון, זאת בנוסף כמובן ללא מעט מתמודדים דתיים המעוניינים להיכנס לכנסת הקרובה במסגרת מפלגת הבית היהודי.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן