שטרן: ההתיישבות בגוש קטיף - כישלון; המפונים זועמים

ח"כ אלעזר שטרן טען כי ההתיישבות בגוש קטיף הייתה "סיפור של כישלון". בועד מתיישבי גוש קטיף תקפו אותו על ההתבטאות ואמרו כי "שטרן מעוות את ההיסטוריה"

חדשות כיפה יונתן אוריך, כיפה 04/07/13 13:58 כו בתמוז התשעג

שטרן: ההתיישבות בגוש קטיף - כישלון; המפונים זועמים
דובר צהל, צילום: דובר צהל

ח“כ אלעזר שטרן טען אתמול (ד‘) בדיון שהתקיים במליאת הכנסת כי ההתיישבות בגוש קטיף, שפונה לפני 8 שנים, הייתה ”סיפור של כישלון“.

שטרן חילק בין ההתיישבות היהודית ביהודה ושומרון לבין ההתיישבות היהודית ברצועת עזה ואמר כי הוא ”חושב שסיפור ההתיישבות ביהודה ושומרון בגושי ההתנחלות - תרצו בעפרה - זה סיפור הצלחה גדול, אבל אני חושב שסיפור ההתיישבות בגוש קטיף הוא סיפור כישלון - גם של התנועות המיישבות, גם של הרוח הרוצה ליישב“.

"מה שאני מציע לעמיתי, שלצד הכאב ולצד לימוד הלקחים על דרך קבלת ההחלטות הפוליטיות - שיש לי גם מה להעיר עליהן, נזכור גם כולנו לא רק את כאב ההתנתקות, לא רק את השיפוט של התוצאות שלה היום, ואני לא בטוח שאנחנו כולנו חושבים אותו הדבר, אלא גם נזכור את משמעות ההחלטות. מוכרחים לקחת אותם בחשבון, ובהיבט הזה, סיפור ההתיישבות בגוש קטיף הוא לא בדיוק סיפור הצלחה של החברה הישראלית מראשיתו ועד סופו“, הוסיף שטרן.

בועד מתיישבי גוש קטיף הגיבו היום לדברים וטענו "לו שטרן היה בודק את ההסטוריה ההתישבותית בגוש, הוא היה מדבר אחרת". יו"ר הוועד, אליעזר אורבך, אומר כי ”מספר תושבי גוש קטיף הגיע ל - 8,600 נפש למרות המציאות הבטחונית הקשה, אוכלסיית הגוש היתה הטרוגנית בצורה מופלאה. זה לצד זה חיו דתיים וחילוניים, בני עדות שונות אנשי עבודת כפיים וחקלאות לצד אנשי תורה... מיקס זה הצמיח את הרוח המיוחדת שהיתה בגוש קטיף וממשיכה גם היום 8 שנים אחרי העקירה“.

אורבך ציין את התרומה החקלאית של הגוש ואמר כי "לקרוא לזה כשלון זה מראה על בורות במקרה הטוב או רשעות הבאה לפגוע בשמם של חלוצים אמיתיים שהפריחו דיונות שוממות לאסם תבואה". לדבריו, ”חבל ששיקולים פולטיים גורמים לח"כ שטרן לצאת בהכרזות חסרות שחר הבאות לעוות את ההסטוריה וגורמות פגיעה קשה בתושבים“.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן