שטרן דרש להכיר בשלוחי חב"ד כשירות לאומי

חברי הועדה לשיוויון בנטל קיבלו את עמדתו של ח"כ אלעזר שטרן, לפיה יש להכיר גם בשלוחי חב"ד כמי שמשרתים שירות לאומי: "צריך להכיר בפעולות החשובות שלהם"

חדשות כיפה יונתן אוריך, כיפה 31/12/13 10:52 כח בטבת התשעד

שטרן דרש להכיר בשלוחי חב"ד כשירות לאומי

ח“כ אלעזר שטרן (”התנועה“) דרש היום, במהלך דיון שהתקיים בוועדה לשיוויון בנטל בנושא חוק השירות האזרחי, להכיר גם בשלוחי חב“ד, הנמצאים בסניפי חב“ד ברחבי העולם, כמי שמשרתים שירות לאומי.

חברי הועדה קיבלו את הסתייגותו של שטרן לגבי ההגדרה של "שירות עזרה וסיוע לישראלים מחוץ לגבולות מדינת ישראל". על פי ההסתייגות, תכיר המדינה בפועלם של תלמידי ישיבות מחוץ לגבולות ישראל, על פי קריטריונים קבועים מראש, כשירות לאומי-אזרחי. הכרה זאת תכלול גם את שליחי תנועת חב"ד הפזורים ברחבי העולם.

"ישנו ארגון שפועל ברחבי העולם, באופן התנדבותי גרידא, ולא מקבל הכרה ממדינת ישראל. תנועת חב"ד שולחת "שלוחים" לכל קצוות העולם, בין 250 ל-300 בכל רגע נתון“, אמר היום שטרן.

לדבריו, ”יש מרכיבים רבים ושונים בפעילות של שלוחי חב"ד שמקבילים באופן מובהק לאופי של השירות הלאומי-אזרחי. הם עושים פעולות חשובות בקהילות יהודיות בעולם וצריך להכיר בפעולות החשובות שלהם. אני רוצה שיום יום כשהשליח יושב שם שהוא ידע שהוא שליח של המדינה. אחד ההישגים הגדולים שלנו ב בקבלת ההסתייגות הזאת היא שאנחנו מצליחים לחבר את חסידי חב"ד למדינה, ולראות בשליחים שהרבי שלהם קרא להם בעבר לא לעלות לארץ, להיות שליחים של מדינת ישראל בחו"ל“.

בנוסף, קיבלו אתמול חברי הוועדה הסתייגות נוספת של ח"כ שטרן, בה ביקש ח"כ להוסיף את המילה "לאומי" לשם החוק שמעתה יקרא "חוק שירות אזרחי-לאומי לתלמידי ישיבות".