שטבון שוקל לפרוש ממפלגת יחד

קולות היוצאים מתוך מפלגת יחד מלמדות על משבר חריף בין אלי ישי ויוני שטבון על רקע הניסיונות לרוץ ברשימה משותפת עם עוצמה יהודית. גם אם מדובר בלחץ מצידו של שטבון, מדובר במשבר חריף

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 29/01/15 12:45 ט בשבט התשעה

שטבון שוקל לפרוש ממפלגת יחד
פלאש 90, צילום: פלאש 90

משבר חריף ביותר בצמרת מפלגת יחד. עוד בטרם הגישה רשימה, מפלגת יחד על סף קריסה ככל שהדבר מדובר על הציונות הדתית, ול'כיפה' נודע כי חבר הכנסת יוני שטבון, ראש מערכת ההסברה של המפלגה, שוקל ברצינות לפרוש מ'יחד' על רקע השיחות עם עוצמה יהודית.

כששטבון חבר לאלי ישי הוא אמר כי הכוונה הייתה ליצור אחדות היסטורית בין הציונות הדתית לציבור החרדי מתוך אחריות לזהותה היהודית של מדינת ישראל, כשיחד אמורה הייתה להיות הסמן הדתי של גוש הימין, אך בימים האחרונים גוברת התחושה מצידו של שטבון כי אלי ישי מנווט את המפלגה לכיוון של מפלגת כולבו.

גם ראש המטה של הציונות הדתית אוהד עזרן שוקל לעזוב בעקבות המשא ומתן עם עוצמה לישראל, וקולות דומים נשמעים מגורמים משמעותיים נוספים במטה המפלגה.

גם אם השמועות וההערכות הינן ניסיון של יוני שטבון ליצור לחץ על אלי ישי על מנת לנסות ולגרום לו לקבור את האחדות עם עוצמה יהודית, הדבר עדיין מלמד על משבר חריף ביותר בצמרת מפלגת יחד, שעוד לפני שרצו בפעם הראשונה, נראה כאילו הם מתפרקים.

הבוקר הודיע הרב משה הגר כי הוא פורש ממפלגת יחד, זאת כפי הנראה לאחר שניסיונות להגיע להסכמה עם הרב טאו בנוגע לעוצמה יהודית נכשלו. הרב הגר, אשר הינו מתחת לפני השטח מועמד של ישיבת הר המור הודיע כי לא ירוץ אך ישאר כפי הנראה במפלגה.