שטבון נגד בנט: צריך לשריין מקומות לצעירים במפלגה

אופוזיציה לבנט. חבר הכנסת יוני שטבון יוצא נגד ראש מפלגתו ומאשים אותו במחטף. לא אתן שידרסו את החוקה". הרב טרופר: "כולם מוזמנים להתמודד בפריימריז ולהצליח"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 25/06/14 10:07 כז בסיון התשעד

שטבון נגד בנט: צריך לשריין מקומות לצעירים במפלגה
גילי צרפתי, צילום: גילי צרפתי

חבר הכנסת יוני שטבון יוצא הבוקר (ד') בחריפות נגד יו"ר מפלגתו נפתלי בנט זאת על רקע חוקת המפלגה שפורסמה בתחילת השבוע. על פי החוקה צפוי להתבטל השריון לצעירים, וישאר רק השריון לנשים. בנוסף צפוי יו"ר המפלגה להכניס לרשימה שני אנשים משלו ללא תלות בתוצאות הפריימריז שתקיים המפלגה.

בסיבוב הקודם, במסגרת המפקד שנערך במפלגה ובו התמודד בנט על תפקיד היושב ראש, היה זה בנט עצמו שהדגיש כמה חשוב להביא כוחות צעירים שירעננו את המפלגה. בנט נלחם בשעתו בח"כ הותיק, זבולון אורלב, שיצג לשיטתו את הפוליטיקה הישנה והזקנה. במהלך הפריימריז הוגשו לא מעט עתירות לבית הדין של התנועה במטרה להטיב עם כוחם של הצעירים - כגון פתיחת קלפיות בישיבות הסדר, אפשרות הצבעה שלא במקום המגורים לסטודנטים ועוד. כמו כן, חשוב לציין כי למעלה מ40% מחברי המפלגה הם בני פחות מ-35 - נתון שעוד יותר מעורר את השאלה מדוע התקבלה ההחלטה לביטול השריון.

צעירים רבים הנחשבים תומכים אדוקים של בנט, מרימים כעת גבה על המהלך. ביטול מקומו של הצעיר, שבבחירות הקודמות זכה לשריון המקום החמישי, צפוי למנוע את כניסתם של פעילים צעירים שטרם זכו לקשור קשרים פולטיים עם ותיקי המפלגה, וצפוי להתיר ברשימה את הדמויות המוכרות.

בתגובה לדברים אומר היום לכיפה חבר הכניסת שטבון, שנכנס בזכות השריון בפעם הקודם, דברים חריפים. "חסרים מרכיבים חשובים מאוד כמו שריון לצעירים. ההזדמנות האמיתית לכוחות צעירים להשתלב הוא חלק מעולם הערכים שלנו, לא אתן שידרסו אותו ומבחן התוצאה יוכיח". שטבון הוסיף כי לא יתמוך בחוקה אם לא יערכו בה שינויים משמעותיים.

שטבון גם תקף את בנט על ההחלטה לפרסם את החוקה. "זה לא הזמן לעסוק בחוקת המפלגה חבל מאוד שיש גורמים בבית היהודי שמבצעים מחטף עסקני בזמן שהציבור כולו נושא תפילה לחטופים. זוהי עת לאחדות, ולא לפלגנות".

יו"ר ועדת החוקה של הבית היהודי, הרב דני טרופר מסר בתגובה: "סיעת הבית היהודי היא אחת הסיעות הצעירות בכנסת, מה שמייתר לגמרי את הצורך בשריון לצעירים. יוצרים שריון רק כשיש בעיה. כולם מוזמנים להתמודד בפריימריז ולהצליח".