שטבון נגד ביטול אימוני המילואים: צעד מרחיק לכת

שטבון תקף את הודעת הרמטכ"ל על ביטול ימי האימון של המילואימניקים והפנה אצבע מאשימה גם כלפי שר האוצר. "אי אפשר לצפות מלוחם שלא מתאמן להיות מוכן ברגע האמת"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 20/05/14 09:59 כ באייר התשעד

שטבון נגד ביטול אימוני המילואים: צעד מרחיק לכת
גילי צרפתי, צילום: גילי צרפתי

יו"ר שדולת המילואימניקים ח"כ יוני שטבון: "ביטול אימוני המילואים הוא צעד מסוכן, שהצבא נדחק אליו כתוצאה מהקיצוץ. אי אפשר לצפות מלוחם שלא מתאמן להיות מוכן לרגע האמת"

כך אמר אמש (שני) חבר ועדת החוץ והביטחון, ח"כ יוני שטבון, בתגובה להודעת הרמטכ"ל על ביטול ימי האימון של לוחמי המילואים. לטענת שטבון: "זהו צעד מרחיק לכת, שתוצאותיו עלולות להתברר כחמורות מאוד", והוסיף כי, "שר האוצר אולי מנסה להיתפס כמשנה סדרי עדיפויות חברתיים, אבל הוא מאבד כל פרופורציה ביחס לתקציב הביטחון. הוא צריך לזכור שביטחון ישראל אינו משחק של תדמיות ויחסי ציבור, אלא צורך קיומי של מדינה תחת איום מתמיד"

בתגובה להודעת הרמטכ"ל אמש (ב') על ביטול ימי האימון של המילואימניקים, אמר הבוקר (ג') יו"ר שדולת המילואים בכנסת ח"כ יוני שטבון: "זהו צעד מסוכן, שהצבא נדחק אליו כתוצאה מהקיצוץ הברוטאלי בתקציב הביטחון. אי אפשר לצפות מלוחם שלא מתאמן להיות מוכן לרגע האמת". שטבון, רס"ן במיל', סיפר כי "בחודש האחרון אני מקבל עשרות פניות מודאגות של מג"דים ומפקדים במילואים שבוטלו להם ימי אימון. כבר לא מדובר בכותרות ממומנות או בהודעות לתקשורת של בעלי אינטרס, זו הכרזה רצינית".

עוד הוסיף ח"כ שטבון כי "שר האוצר אולי מנסה להיתפס כמשנה סדרי עדיפויות חברתיים, אבל הוא מאבד כל פרופורציה ביחס לתקציב הביטחון. הוא צריך לזכור שביטחון ישראל אינו משחק של תדמיות ויחסי ציבור, אלא צורך קיומי של מדינה תחת איום מתמיד". שטבון, החבר בוועדת החוץ והביטחון של הכנסת, הדגיש כי "מדובר בצעד מרחיק לכת, שתוצאותיו עלולות להתברר כחמורות מאוד. אני קורא לשר האוצר לאפשר לצה"ל לנצח, ביטול אימונים אינו מתכון לניצחון אלא נוסחה לתבוסה בקרב".

שטבון הודיע כי בכוונתו לכנס בשבוע הבא את נציגי המילואימניקים לפגישה דחופה עם נציגי האוצר במטרה "שיסתכלו להם בעיניים, וינסו להצדיק את האיוולת המסוכנת הזאת".