שטבון מחריף את הטון: בנט רוצה שלטון יחיד

חבר הכנסת יוני שטבון תוקף בשנית את החוקה החדשה של הבית היהודי ואת יו"ר המפלגה נפתלי בנט. ועדת החוקה: "הכפשות אינן תחליף לעמדות"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 26/06/14 12:22 כח בסיון התשעד

שטבון מחריף את הטון: בנט רוצה שלטון יחיד
יחצ, צילום: יחצ

יוני שטבון מעוניין להציב עצמו מול נפתלי בנט בבחירות ליו"ר הבית היהודי? כך לפחות נראה מהתבטאויותיו בימים האחרונים בנושא החוקה החדשה של המפלגה.

הבוקר (ה'), תקף שטבון בשנית את יו"ר הבית היהודי והאשים אותו בעסקנות מפלגתית. לטענתו בנט מנסה לחסל את המפלגה. “בשנתיים האחרונות הייתה פתיחת השורות, החוקה החדשה מבקשת לסגור אותן כאשר הדורמן הוא יו"ר המפלגה".

על פי טיוטת החוקה החדשה, ליו"ר המפלגה ניתנת הסמכות לשבץ בכל חמישייה מועמדים חיצוניים מטעמו. מכל מועמד נדרשת תקופת הכשרה של שלושים חודשי חברות במפלגה. שטבון מוחה על העובדה שליו"ר המפלגה היכולת לקצר את התקופה וכן במידה והיו"ר ירכיב את הממשלה התפקידים הביצועיים, לרבות שרים, סגני שרים וראשי ועדות, נתונים בידיו ולשיקול דעתו מבלי קשר להרכב הרשימה

שטבון הוסיף ואמר כי "הבחירות האחרונות הוכיחו שכל זמן שיש עתיד והתנועה ברקע, מדינת ישראל חייבת תנועה פוליטית חזקה שנטועה היטב בערכיה של הציונות הדתית - מחוברת לפריפריה ולעם, מאחדת את הציבור ונאבקת על זהותה היהודית של המדינה".

חבר הכנסת שטבון פתח בחודשים האחרונים בתוך המפלגה אופוזיציה של ממש נגד יו"ר הבית היהודי נפתלי בנט, כשהצביע נגד חוק הגיוס, בניגוד לעמדת המפלגה. בעוד שלא הצהיר על כך בעצמו, פעילים במפלגה טוענים ששטבון מנסה למצב עצמו כנציג החרד"ל בכנסת, וייתכן כי ינסה להתמודד נגד בנט לתפקיד יו"ר המפלגה בפריימריס שייערכו לקראת הבחירות, או לחילופין יעזוב את המפלגה בעתיד לטובת מפלגה שעמדותיה קרובות יותר לעמדות ישיבות הקו.

מוועדת החוקה של הבית היהודי נמסר: ״הכפשות אינן תחליף לעמדות. החוקה תוצג בפני החברים להצבעה דמוקרטית, ומי שירצה להביא לתיקונים יוכל לעשות זאת בדרך של אחדות השורות״