שטבון לרוה"מ: הכרז על צרפת כיעד חירום לעלייה

בתגובה לאירועי הטרור אשר פקדו את צרפת בסוף השבוע, קורא יו"ר השדולה למען עולי צרפת בישראל יוני שטבון לראש הממשלה ולשרת הקליטה להכריז על צרפת כיעד חירום לעלייה

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 10/01/15 19:59 יט בטבת התשעה

שטבון לרוה"מ: הכרז על צרפת כיעד חירום לעלייה
פלאש 90, צילום: פלאש 90

סוף שבוע קשה עבר על הקהילה היהודית בצרפת, בה בעת על מאות אלפי בני העלייה הצרפתית בישראל. נוכח האירועים, צפויים בימים הקרובים אלפים מיהודי צרפת להתדפק על שערי משרדי הסוכנות בצרפת בבקשה לעלות ארצה.

ברשתות החברתיות כבר נרשם בסוף השבוע שיח ער בנושא, כאשר אלפי יהודים מצרפת הביעו את כוונתם לעלות לישראל בתקופה הקרובה.

יו"ר השדולה למען עולי צרפת בישראל ח"כ יוני שטבון בן לעלייה הצרפתית, התייחס הערב (מוצ"ש ) לדברים ואמר: "ישראל אינה ערוכה כעת לקליטה המונית של יהודים מצרפת. במציאות הביטחונית הבלתי אפשרית, יש לישראל אחריות להקצות את מלוא המשאבים לטובת העלאת וקליטת יהודים מצרפת". שטבון קרא לראש הממשלה: "הכרז על צרפת כיעד חירום לעלייה"

מספר דקות לפני כניסת השבת, נודע לח"כ שטבון כי אחת מבנות הערובה במרכול בפריז היא בת-דודתו. כאדם דתי, נבצר משטבון להתעדכן במהלך השבת במצבה ורק בצאת השבת התבשר כי לבת דודתו שלום.

בתגובה לפיגוע בצרפת, מתכנן מועמד הבית היהודי אברהם אזולאי, המזוהה עם הקהילה הצרפתית, יוזם מחר עצרת לאור הפיגועים שהיו בצרפת. העצרת תתקיים בכיכר ספרא בירושלים בשעה 14:00 בהשתתפות ראש העיר ניר ברקת והרב הראשי לירושלים, הרב שלמה עמאר.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן