שטבון לניר ברקת ולהנהלת יד לבנים: התנצלו על חילול השבת בהכנות לטקס יום הזיכרון

בעקבות חילול השבת בבית יד לבנים בירושלים פנה שטבון במכתב חריף לברקת וליו"ר יד לבנים אלי בן שם ודרש התנצלות. "הדירו את ציבור שומרי המצוות מהשתתפות בטקס"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 04/05/14 10:02 ד באייר התשעד

שטבון לניר ברקת ולהנהלת יד לבנים: התנצלו על חילול השבת בהכנות לטקס יום הזיכרון
יחצ, צילום: יחצ

אמש (מוצאי שבת) פורסם ב'כיפה' כי בבית יד לבנים בירושלים פרקו והרכיבו ציוד הנועד לטקס יום הזיכרון במקום במהלך השבת. הבוקר (א') פנה ח"כ יוני שטבון לראש העיר ניר ברקת וליו"ר יד לבנים אלי בן שם בדרישה להתנצלות. שטבון: "בחילול השבת הגדול שאירע אתמול, עמדו המארגנים כשומרי סף המדירים את ציבור שומרי המצוות מהשתתפות. זהו מעשה חסר רגישות". יש להדגיש כי האירוע אינו קשור לעיריית ירושלים כלל ואין לניר ברקת נגיעה לעניין באופן ישיר.

הטקס, הינו אחד הטקסים המרכזיים במדינה, בו משתתף בין היתר ראש הממשלה בנימין נתניהו. שטבון זעם על "הצעד החמור וחסר התקדים בו מארגני הטקס החלו את ההכנות עוד בטרם יצאה השבת ובכך התעלמו מרגשות ציבור שומרי התורה והמצוות בישראל".

לדבריו: "יום הזיכרון הוא יום לאומי. אין בו חלוקות סקטוריאליות - חרדים כחילונים, דתיים כמסורתיים- אומה שלמה שותפה לזיכרון והוקרת הנופלים", כתב שטבון, "אבל מסתבר, שדווקא בין מארגני טקסי הזיכרון הממלכתיים יש הסבורים כי לי ולשכמותי, יהודים שומרי תורה ומצוות, אין מקום ביום הזיכרון הלאומי". שטבון טען כי "לא יעלה על הדעת ששומרי התורה והמצוות יודרו משותפות ביום ואירועיו", והדגיש כי "יום הזיכרון אינו נחלה פרטית או מגזרית, אין לאיש פטרונות בלעדית על אופי הטקסים ומועדיהם ולמעלה מכך אין לאיש את הזכות להפעיל סלקציה על משתתפי הטקס".

ח"כ שטבון הבהיר כי "בחילול השבת הגדול שאירע אתמול, עמדו המארגנים כשומרי סף המדירים ציבור שלם מהשתתפות". שטבון תבע מניר ברקת ואלי בן שם "לפרסם התנצלות פומבית על חילול השבת וכן בפני ציבור שומרי התורה והמצוות, ובו משפחות שכולות, על הפגיעה ברגשותיהם והדרתם משותפות בטקס".