שטבון: "החוקה החדשה תגרום לפיצול בציונות הדתית. די לקמפיין ההפחדה

חבר הכנסת יוני שטבון מתייחס לדברי אורי אריאל שקרא לבנט לעצור את אישור החוקה עד סיום האחדות בין הבית היהודי ותקומה ואמר "החוקה תפצל את המפלגה ותרסק אותה"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 09/09/14 13:42 יד באלול התשעד

שטבון: "החוקה החדשה תגרום לפיצול בציונות הדתית. די לקמפיין ההפחדה
פלאש 90, צילום: פלאש 90

חבר הכנסת יוני שטבון קרא הבוקר (שלישי) לתומכי החוקה להפסיק עם פיצול הציונות הדתית ולחדול מקמפיין ההפחדה. לטענתו, מדובר בהפחדות שנועדו לסמא את עיני הציבור ולתמוך בחוקה של איש אחד שתרסק ותפצל את המפלגה, "האחדות בציונות הדתית היא שהביאה את שנים עשר המנדטים, ולא חוקה דיקטטורית" והוסיף כי "רק שילוב של אחדות, ערכי הציונות הדתית ואמון בציבור יוביל אותנו להנהגה".

"החוקה תפצל, מוכרחים לשמור על האחדות. אני מזכיר ליו"ר המפלגה, שבבחירות 2012 רצנו ברשימה מאוחדת ופריימריז פתוחים והגענו להישג משמעותי". שטבון הדגיש כי "רשימה של הצנחות מלמעלה לא רק שלא תוביל להישגים אלא תרסק אותנו. *החוקה החדשה תפצל, רק האחדות תנצח".

שטבון קרא "להפסיק את קמפיין ההפחדה, המסמא את עיני הציבור שעלול לתמוך בחוקה של דיקטטורית שרק תפצל ותרסק", כראיה לדברים הביא חבר הכנסת שטבון את דברי שר השיכון מאתמול ואמר כי "דברי השר אריאל הם עדות חיה לנזק העצום שהחוקה ממיטה עלינו. חוקה של איש אחד תפצל את המפלגה ותרסק אותה כליל".

במפגש עם פעילים הבוקר הבהיר שטבון כי "חוקה של איש אחד היא נסיגה מההבטחות שלנו לבוחרינו: מפלגה מאוחדת לציונות דתית חזקה. אני מתפלא על ההולכים שבי אחר סיסמאות ומציע להם לבחון את הישגי הציונות הדתית בימים בהם הריצה מפלגה מאוחדת. כשיעשו זאת, יגלו שהאחדות מנצחת ולא חוקות פלגניות שרק יחלישו את הציונות הדתית וירסקו את המפלגה". עוד הדגיש כי "הנהגה לא צריכה לפחד מהציבור, להפך, היא צריכה להאמין בו ולהוביל קריאת אחריי. רק שילוב של אחדות, ערכי הציונות הדתית ואמון בציבור יוביל אותנו להנהגה".

מהבית היהודי נמסר: "פנינו להנהגה. האיומים והפלגנות רק יחזירו אותנו לימי שלושת המנדטים".