שחיתות בבית: המשטרה חוקרת חשד לקניית קולות בבית היהודי

המשטרה פתחה בחקירה בעקבות חשדות לפיהן ח"כ ניסן סלומינסקי, מספר 3 ברשימת "הבית היהודי", שילם לכאורה תמורת קניית קולות של מתפקדים בפריימריז למפלגה

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 25/02/13 19:00 טו באדר התשעג

שחיתות בבית: המשטרה חוקרת חשד לקניית קולות בבית היהודי
אלשיב רייכנר, צילום: אלשיב רייכנר

חשד לפרשת שחיתות חמורה בבית היהודי: המשטרה חוקרת חשדות לפיהן ח“כ ניסן סלומינסקי, מספר 3 ברשימת ”הבית היהודי“, שילם לכאורה תמורת קניית קולות של מתפקדים בפריימריז לרשימת המפלגה. הסיפור עמד לפני פרסום במהלך מערכת הבחירות הפנימיות בבית היהודי, אך כעת הוא צף מחדש. את החקירה בנושא מובילה היחידה הארצית לחקירות הונאה.

היום נחשפה באמצעי התקשורת ההקלטה שהובילה לפתיחת החקירה בנושא. ההקלטה בוצעה לפני מספר חודשים ובה נשמע צעיר ממרכז הארץ, שהציג עצמו כקבלן קולות, מדבר על ”השיטה“. החוקר פעל מטעם משרד חקירות שנשכר על ידי נפתלי בנט, אז מתמודד לראשות המפלגה והיום היו"ר, כדי לחקור ”קניית קולות“ בבית היהודי.

במהלך הפגישה בין ”קבלן הקולות“ לחוקר הפרטי, סיפר הצעיר על עבודתו: "אני אספר לך דברים שאתה לא תאמין... יש פאקט של מרלבורו. הם אומרים שהביאו לך סיגריות מהדיוטי פרי. אז יש שני פאקטים מקדימה, ו-50 אלף דולר בפנים בשטרות. רק מזומן. אתה מגיע אליהם למשרד, והוא ישר אומר לך: הבאתי לך סיגריות מהדיוטי פרי... זה לא בכנסת, כי שם אתה לא יכול להכניס סכומים כאלה. בכנסת אתה עובר בידוק".

החוקר הפרטי נקב בשמו של ח“כ ניסן סלומינסקי ושאל: ”הוא בעצמו הביא לך?“ - והצעיר השיב: ”כן, כן. חלק על ידי שליח שלו. הוא הרג אותי, הוציא לי שקית עטופה ב-100 אלף שקל כמו בבנק ישראל. מזומן". כאמור, בשבועות האחרונים נפתחה חקירה בנושא, במסגרתה נחקרו אותם "קבלני קולות" וגורמים נוספים שהיו מעורבים בפרשה.

בתגובה לחדשות ערוץ 2, אמר הערב סלומינסקי כי "אני נמצא במערכת הציבורית 21 שנה, תשע שנים בכנסת, מעולם לא דבק בי רבב. פתאום עכשיו מפיצים שמועות הזויות לחלוטין, שגם המפיץ מכחיש אותן. בעת כזו שגומרים קואליציה ויהיו בעלי תפקידים, זה הזמן שכל השטח רווח רכילויות ושמועות, אני מניח שיש כאלה שאולי רוצים את הכיסא הזה או רוצים שאני לא אהיה בכיסא הזה... אין לי שום הסכם עם אף אדם בכל הדברים שקשורים לזה. כמובן שאם אני אוזמן אני אשתף פעולה, זה הכל נראה הזוי לחלוטין, ממש הזוי לחלוטין".