שופרות פסולים הציפו את השווקים בישראל

בענף השופרות טוענים כי שופרות פסולים שיובאו מסין ומרוקו, הציפו את השוק בשופרות "מודבקים" שאינם כשרים הלכתית. 40% מהשופרות נפסלים בעת הייצור

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 11/09/12 07:34 כד באלול התשעב

שופרות פסולים הציפו את השווקים בישראל
יחצ, צילום: יחצ

רגע לפני ראש השנה, בענף השופרות טוענים כי השוק הוצף באחרונה בשופרות פסולים שיובאו ממרוקו ומסין, שרבים מהם נרכשו על ידי בעלי התקיעה לקראת החג. בענף טוענים כי 30%-40% מהשופרות נסדקים במהלך הייצור, מה שפוסל אותם הלכתית בישראל, אך בעלי המפעלים בחו"ל נוהגים להדביק את השופרות ולשלוח אותם ארצה.

האחראי על מחלקת תשמישי הקדושה והשעטנז ברבנות תל אביב, הרב אריה לוין, הסביר לעיתון "מעריב" כי "אנשים שלא מתמצאים בתחום אינם מודעים לאתגרים ההלכתיים בדרך ליצירת שופר כשר. לצערנו, במרוקו מיוצרים שופרות ללא כל פיקוח כשרותי על ידי מוסלמים מקומיים ואשר יובאו השנה לארץ כאשר בשופר נוצרים חורים תוך כדי הייצור, ואלה מודבקים בפוליאסטר וב'סופר גלו' כך שהשופרות פסולים למהדרין".

אברהם ריבק, בעל אחד המפעלים הותיקים בעולם לייצור שופרות, טוען כי "זה הכל זיוף, הכשרים מפוקפקים. הרבה מהם מודבקים. שופר שלנו מחירו נע בין 100 ל-400 תלוי באיכות. מה שנהיה בענף זה הפקרות כי אנשים מחפשים רק מחיר".