שופט ביהמ"ש העליון לעותרים נגד הרב שטרן: שרלטנים

שופט בית המשפט העליון עוזי פוגלמן זעם על עתירתם של יהדות התורה המנסים לדחות את הבחירות לרבנות ירושלים וכינה אותם שרלטנים. ההחלטה: מיד לאחר ראש השנה

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 11/09/14 12:21 טז באלול התשעד

שופט ביהמ"ש העליון לעותרים נגד הרב שטרן: שרלטנים
פלאש 90, צילום: פלאש 90

בדיון שהתקיים הבוקר (ה') בנוגע לעתירתם של יהדות התורה בעניין הבחירות לרבנות ירושלים, זעם שופט בית המשפט העליון עוזי פוגלמן וכינה את טענות המשיבים, שהביאו טענות ללא בסיס, שרלטנים.

השופט שוהם התייחס אף הוא לעתירה ואמר "שיקולים זרים לא מעניינים אותי. עוד שנתיים יהיה שר אחר ממגזר אחר". הוא פנה לעבר העותרים ואמר "אתם רוצים לתקום את התקנות. זו משוכה גבוהה מאוד להוכיח שהן לא חוקיות".

דבריהם של השופטים מרמזים על כך שהם לא נוטים לקבל את העתירות ולדחות את הבחירות לרבנות הראשית, דבר אשר יסגור את הגולל על מועמדותו של הרב אריה שטרן, מועמד הציונות הדתית לתפקיד רב העיר האשכנזי של ירושלים.

השופטים מסרו בסיום הדיון בבג"ץ, לאחר שמיעטת טענות הצדדים, כי ההחלטה על העתירה תתקיים מיד לאחר ראש השנה, כך שבאם ההחלטה תהיה לקיים את הבחירות במועדן, הן יתקיימו ב-כ"ז תשרי, לפני הגיעו של הרב שטרן לגיל 70 - הגיל המקסימלי בו יוכל להתמודד. בימים הקרובים יגישו שר הדתות נפתלי בנט ועיריית ירושלים את תגובותיהם ולאחר מכן יוכלו העותרים להגיב לדברים בכתב עד ערב ראש השנה. מיד לאחר החג כאמור תתקבל החלטה.

הבוקר (ה') פורסם ב'כיפה' כי הרב שטרן ביקש להצטרף כמשיב לעתירה נגד קיום הבחירות במועדן בשל טענות כי התקנות החדשות אותן אישר סגן השר לשירותי דת הרב אלי בן דהן אינן חוקיות. בבקשה להצטרף לעתירה, מביא בא כוחו, פרופסור אביעד הכהן את השתלשלות העניינים ומביא ציטוטים על חוסר תום לב של יהדות התורה. “על אף הניסיון לעטוף את העתירות בטיעונים מטיעונים שונים, מתוכנן עולה בבירור המגמה להסוות את מטרתן האמיתית"

בנוסף מובאת בבקשה דוגמאות להתקפות בטאון המפלגה "יתד נאמן" נגד בג"ץ "מערכת המשפט התגייסה כדי לעקור כל שריד מאפיונה היהודי של מדינת ישראל, תוך המחשת "עליונותו" של שלטון החוק על פני שלטון ההלכה" אשר במקרה זה מסתבר בג"ץ יכול לשמש כמגן התורה . בנוסף מביא פרפ' הכהן את הכתבות אשר הכפישו בהם את הגר"א שטרן.

פרופסור הכהן טוען לחוסר בניקיון כפיים "די לנו אם נצביע על כך שבניגוד לטענתם המרכזית של העותרים, ולפיה תיקון התקנות נעשה בידי השר הנוכחי וסגנו משיקולים פוליטיים, וכביכול מאינטרסים של 'הציונות הדתית'”.

פרופסור הכהן טוען כי הליך תיקון התקנות, שהעתירה עוסקת בו, החל כבר לפני שנים רבות. עוד הוא טוען כי לכאורה יש בעתירה הטעיית השופטים, מכיוון שהם כללו בעתירתם עובדות שאינן נכונות "ככל הנראה במטרה להבאיש את שמו של הרב שטרן", בין היתר כהצגתו כחבר הבית היהודי.

"האמת שונה בתכלית ולא היו דברים מעולם. הרב שטרן עושה כל ימיו תורה ועמל ללא לאות, נבוקר עד ערב, בהרבצת תורה, בפעילות ספרותית תורנית (כראש מכון "הלכה ברורה") וברבנות (כרב קהילה בירושלים). הרב שטרן מעולם לא היה חבר במפלגת "הבית היהודי", וגם בפעילותה של המפד"ל, מפלגת האם שלה, אינו נוטל כל חלק שהוא מזה עשר שנים ויותר".