שומרי היער גירסת 2013: חווה חקלאית מצליחה למנוע כריתת עצים על ידי ערבים

יו"ר השדולה החקלאית ח"כ זבולון כלפה בביקור בחווה: "הדרך היחידה לשמור בידינו את קרקעות המדינה היא ע"י חיבור אל הקרקע. החווה החקלאית תסייע למניעת שוד היער והאדמות"

חדשות כיפה חדשות כיפה 25/08/13 16:22 יט באלול התשעג

שומרי היער גירסת 2013: חווה חקלאית מצליחה למנוע כריתת עצים על ידי ערבים

חווה חקלאית קטנה שהוקמה במרכז יער גבעות בגוש עציון מצליחה למנוע כריתת עצים בלתי חוקית על ידי ערבים תושבי האזור. היער סובל בשנים האחרונות מתופעה חמורה של דילול עצים. תצלומי אוויר שנעשו לאורך השנים מצביעים על ירידה ניכרת בצפיפות העצים וקרחות יער שהולכות ומתרחבות. אחת הסיבות העיקריות לתופעה היא כריתה מסיבית בלתי חוקית של עצים על ידי ערבים והשלכת פסולת ביער.

לפני מספר חודשים הוקמה במרכזו של היער חווה חקלאית קטנה על ידי תושבי הגוש: יאיר בן דוד ומאיר פרידלר שמגדלים בחווה צאן למאכל. בחווה מתגוררת משפחה החיה בתנאים מינימאליים ומסתייעת בגנרטור. במועצה האזורית גוש עציון אומרים כי מאז הוקמה החווה נמנעו כריתות של עצים ביער. במועצה אף מקדמים תכנית להפוך את היער לפארק תיירותי שייקרא "פארק הל"ה".

חבר הכנסת זבולון כלפה (הבית היהודי) יו"ר השדולה חקלאית בכנסת היה השבוע אורחו של ראש המועצה דוידי פרל וסגנו משה סוויל וסייר בחווה החקלאית שביער גבעות, במיזם התיירות "ארץ האיילים" וביקב גוש עציון.

חבר הכנסת כלפה אמר לאחר הסיור: "הדרך היחידה לשמור בידינו את קרקעות המדינה היא על ידי חיבור אל הקרקע. אני מאמין שהחווה החקלאית ביער גבעות תסייע רבות לשמירה על היער מפני כורתי העצים שמסביב ולמניעת שוד היער והאדמות.

עוד אמר ח"כ כלפה: "גוש עציון מהווה מאז ומתמיד חוליה בשרשרת ההתיישבות היהודית בארץ ישראל, עם עבר מאוד מפואר. בגוש ישנו את המודל הטוב של השילוב: יישובים קהילתיים סמי עירוניים לצד יישובים חקלאיים מושרשים באדמה. כיו"ר הלובי החקלאי בכנסת, לקחתי על עצמי לסייע להשגת הכרה וסיוע של הגורמים הממלכתיים בחווה שהוקמה, לפעול לשחרור חסמים שונים ולחבר את הגורמים המתאימים על מנת לסייע לגוש עציון".