שולי מועלם תסייע לאדריכלים הצעירים

ח"כ שולי מועלם נפגשה יחד עם ההנהגה הצעירה של "הבית היהודי" עם פורום האדריכלים הצעירים בישראל, הנתקלים בקשיים בירוקרטיים בתקופת ההתמחות שלהם. מועלם פנתה לבנט כדי לסייע להם במצוקתם

חדשות כיפה יונתן אוריך, כיפה 12/06/13 13:56 ד בתמוז התשעג

שולי מועלם תסייע לאדריכלים הצעירים
ההנהגה הצעירה, צילום: ההנהגה הצעירה

ח“כ שולי מועלם וההנהגה הצעירה של ”הבית היהודי“, החליטו להתגייס לטובת האדריכלים הצעירים הפועלים בישראל.

בפגישה שהתקיימה בין הצדדים אתמול (ג‘), התברר כי הסטודנטים שלומדים אדריכלות בישראל נתקלים בבעיה: על פי התקנות, הם נדרשים לבצע התמחות (סטא'ז) בשלושה נושאים שונים לאורך שלוש שנים: עיסוק במבני ציבור, מגורים מעל 750 מ"ר וכן עיסוק בתב"עות. אלא שמבחינתם לא פשוט למצוא משרד שעוסק בכל שלושת התחומים מה שמצמצם עבורם מאוד את האפשרויות להתמחות וכך קורה שמרבי הסטודנטים נאלצים להתפטר ממקום אחד כדי להמשיך את ההתמחות השנייה במשרד אחר.

לעיתים אף נוצר אבסורד שבעקבות שירות מילואים או מחלה הם נאלצים לחכות שנה נוספת כדי לגשת למבחן חוזר בתחום, בניגוד לשאר התחומים בהם יש שני מבחנים בשנה. לטענת חברי הפורום, במשרדים מסויימים מאלצים אותם לעבוד כמעט בחינם בסטא'ז.

בעיות אלו ואחרות הובילו את נציגי פורום "אדריכלים צעירים" לפנות לחברי ההנהגה הצעירה של הבית היהודי כדי לגבש יחד את הפתרונות ולעזור לאדריכלים הצעירים לעבור את משוכת הלימודים בקרוב. לאחר מספר מפגשים בין הצעירים ולמידת הנושא, חברי ההנהגה הצעירה תיווכו בין הסטודנטים לחברת הכנסת שולי מועלם וזו נפגשה איתם השבוע, נחשפה לקשיים והבעיות מכלי ראשון ויחד החלו לפתח כיווני פעולה כדי לשנות או לפחות לשפר את התקנות.

מועלם פנתה בנושא לשר הכלכלה נפתלי בנט, בתקווה להגיע למענה לכ-1,000 מתמחים צעירים בתחום.

”בימים אלו אנו עובדים על הקמת תאי סטודנטים של הבית היהודי במוסדות השונים, על מנת לאפשר לסטודנטים בכל הארץ להיות שותפים לעשייה וכן להיות צינור מקשר בין הציבור הסטודנטיאלי לבין הכנסת", אמרה נעמה ויינשטיין מההנהגה הצעירה, "אנו שמחים לסייע ונעקוב על הנושא עד למציאת פתרון ראוי".