שולי מועלם נבחרה לוועדה למינוי דיינים

מועלם היא האישה הראשונה שתהיה חברה בוועדה מטעם הכנסת. לדבריה, "הבחירה היום היא ציון דרך בעבודת הכנסת בכל נושא קידום מעמד האישה"

חדשות כיפה יונתן אוריך, כיפה 03/06/13 22:32 כה בסיון התשעג

שולי מועלם נבחרה לוועדה למינוי דיינים
יחצ, צילום: יחצ

ח“כ שולי מועלם מ“הבית היהודי“ נבחרה היום (ב‘) לוועדה למינוי דיינים ובכך קבעה היסטוריה - מועלם היא האישה הראשונה שתהיה חברה בוועדה מטעם הכנסת.

מועלם אמרה כי ”הבחירה היום היא ציון דרך בעבודת הכנסת בכל נושא קידום מעמד האישה“. לדבריה, ”בפני בתי הדין הרבניים מגיעים רבים מאזרחי מדינת ישראל להתדיין בענייני משפחה ועניינים נוספים. מאחר ואין נשים דייניות, הייצוג ההולם ביותר לנשים במעמד זה הוא בוועדה הבוחרת את הדיינים המכהנים בבתי הדין הרבניים. החשיבות בבחירת הדיינים אשר כמחצית מהבאות להתדיין בפניהם הן נשים, היא קריטית להמשך דרכה של ההלכה והנגשת שירותי הדת עבור שומרי מצוות וחילוניים כאחד“.

”בימים אלו בהם דנה הכנסת בהצעות חוק המוצגות כעוסקות בחשיבותן של נשים ומקומם, אני מרגישה כי דווקא ההצבעה היום הייתה שעת האמת של כל חבר וחברת כנסת ויכולתו להשפיע על שילוב נשים באמת“, הוסיפה מועלם.

”כאישה הפועלת למען נשים זה שנים רבות, וכמי שנתקלת בפניותיהן של נשים אשר מגיעות למצבים בלתי אפשריים מול בתי הדין הרבניים, זו היא חובתי להמשיך ולפעול למענן ולבחור באופן הגון וכן, דיינים אשר בתוך מסגרת ההלכה יפעלו למען נשים אלו ורבות אחרות“, היא אומרת.

ח"כ עליזה לביא, יוזמת החוק לשריון נשים בוועדה למינוי דיינים יחד עם ח"כ מועלם אמרה לאחר בחירת נציגי הכנסת לוועדה כי היא ”מברכת שהחיינו. בפעם הראשונה הכנסת שולחת אישה לוועדה למינוי דיינים, מדובר בהיסטוריה. יחד עם זאת, אסור שמבנה הקואליציה הנוכחי יבלבל אותנו, ויגרום לנו לחשוב שכך יהיה תמיד וגם בעתיד תקבלנה הנשים ייצוג הולם בוועדה. חובה להשלים במהירות את הליך החקיקה שיזמתי יחד עם ח"כ שולי מועלם שמבקש לשריין מקום לנשים בוועדה למינוי דיינים, אחרת תוך זמן קצר נמצא את עצמנו שוב ללא ייצוג נשי בוועדה“.