שולי מועלם ללה פן: דווקא מתאים לך כיסוי ראש

מנהיגת הימין הקיצוני בצרפת התבטאה נגד כיסוי ראש לנשים יהודיות, והמתמודדת לרשימת "הבית היהודי" בחרה להגיב לדבריה בציניות באמצעות הפייסבוק. "אנחנו סולחים לך לכבוד יום כיפור", כתבה

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 24/09/12 16:38 ח בתשרי התשעג

שולי מועלם ללה פן: דווקא מתאים לך כיסוי ראש
יחצ, צילום: יחצ

שולי מועלם, המתמודדת לרשימת "הבית היהודי", שיגרה היום (ב') פנייה באמצעות הרשת החברתית פייסבוק למנהיגת מפלגת הימין הקיצונית בצרפת, מרין לה פן, לאחר שזו התבטאה בשבוע שעבר וביקשה לאסור על חבישת כיפה, בורקה וחיג'אב במדינה.

בראיון שהעניקה לה פן לטלוויזיה הצרפתית, היא אמרה: "מה יאמרו אנשים אם אבקש רק לאסור בגדים מוסלמיים? הם ישרפו אותי בתור שונאת האיסלאם".

מועלם, שפנתה בצרפתית ללה פן, כתבה לה כי "בעוד 24 שעות יציין העם היהודי את יום הכיפורים, יום צום ותענית ותפילות בבית הכנסת, היום המקודש ביותר לעם היהודי נחשב ליום סליחה ומחילה על עבירות שבין אדם לאלוהיו בראש השנה שאותו חגג העם היהודי לפני כמה ימים נידונים בני האדם על מעשיהם, אבל דינם לא נחרץ סופית. יום הכיפורים הוא היום הקובע. ברוח הימים האלו ,ימי תשובה , ימים של התחלות חדשות, רציתי להגיד לך בשם העם היהודי שאנחנו דווקא סולחים לך ובהזדמנות זו אני רוצה לאחל לך שנה טובה".

עוד כתבה מועלם ללה פן כי "דווקא מאוד מתאים לך כיסוי ראש".

(לה פן עם כיסוי ראש, אילוסטרציה באדיבות המטה של שולי מועלם)

גם הרב הראשי לצרפת, ז'יל ברנהיים, מתח ביקורת על לה פן, ואמר כי "יהודים מעולם לא כפו על אדם כלשהו לחבוש כיפה. אני לא מבין מדוע היא מדברת על קשר כזה, ומטעה עוד יותר אנשים. צר לי מאוד על דבריה".