שולי מועלם: להעניק לעמוס עוז פרס ישראל על אנטישמיות מודרנית

חברי הכנסת של הבית היהודי במתקפה חריפה כנגד עמוס עוז אשר כינה את נערי הגבעות ´קבוצות נאו נאציות´. אורי אריאל: "זילות חמורה של השואה"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 11/05/14 09:19 יא באייר התשעד

שולי מועלם: להעניק לעמוס עוז פרס ישראל על אנטישמיות מודרנית
יחצ, צילום: יחצ

נמשכת המתקפה של אנשי ציבור וחברי כנסת מהימין כנגד דבריו של הסופר עמוס עוז ביום שישי, שהתבטא בחריפות כנגד הימין הקיצוני וטען "'תג מחיר' ו'נוער הגבעות' הם כינויים מתוקים וסכריניים למפלצת שהגיע הזמן לקרוא לה בשמה. רצינו להיות ככל העמים, פיללנו שיהיה גנב עברי ותהיה שונה עברייה? יש גם קבוצות ניאו-נאציות עבריות. זה שמן הנכון".

חברת הכנסת שולי מועלם תקפה בתגובה את עוז ואמרה "גם לנערי הגבעות פורעי החוק שצריכים לבוא על עונשם היו סבא וסבתא במחנות ריכוז ובמחנות ההשמדה. סבא וסבתא ששיוועו למדינה יהודית ובוודאי שלא היו גאים במעשי נכדיהם. בחירת המילים שלך עמוס אינה ראויה ועצם ההשוואה הוא מבזה כשלעצמו".

עוד הוסיפה מועלם בציניות "אולי באמת הגיע הזמן להעניק לך את פרס ישראל בשנה הבאה, פשוט צריך להמציא בשבילך קטגוריה חדשה. אנטישמיות מודרנית".

גם השר אורי אריאל הגיב על דברי עוז והאשים את הסופר בזילות השואה. ״ההשוואה של מעשי תג מחיר לקבוצות ניאו נאצים היא מקוממת וגורמת לזילות חמורה של השואה".

"אין שום אפשרות להשוות בין הנאציזם שכל מהותו השמדת עמים אחרים בשם עליונות הגזע לבין ריסוסי גרפיטי וניקובי צמיגים", אמר השר והדגיש: "תג מחיר הינו פשע חמור שהשב״כ והמשטרה חייבים למגר ולהביא את מבצעיהם לדין ועד כה הם נכשלים במשימתם״

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן