שולי מועלם: לא רואה בעיה בהגדלת הממשלה

חברת הכנסת לשעבר, שנמצאת בדרכה בחזרה לכנסת במסגרת ההסכם הקואליציוני, התייחסה להעלאת כמות השרים בממשלה הקרובה ואמרה, "לא רואה בעיה בממשלה גדולה יותר"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 11/05/15 19:25 כב באייר התשעה

שולי מועלם: לא רואה בעיה בהגדלת הממשלה
דוברות, צילום: דוברות

"אני לא רואה בעיה בממשלה גדולה יותר. יותר חשוב שתהיה משילות, ושלא יהיו דברים שיתקעו מקלות בגלגלים", אומרת ל'כיפה' הערב (ב') חברת הכנסת לשעבר שולי מועלם, שנמצאת בדרכה בחזרה לכנסת במסגרת ההסכם הקואליציוני, אשר קובע כי כשתמונה איילת שקד לשרת המשפטים, היא תתפטר מהכנסת ומועלם תיכנס במקומה.

"הצבעתי בעד החוק שצמצמה מספר השרים ל-18 בגלל הסיכומים הקואליציוניים אבל כבר אז לא חשבתי שהחוק נכון ואף אמרתי את זה. לא היה נכון לצמצם את מספר השרים ל-18 וגם לא נכון להביא דוגמאות ממדינות אחרות בהן הדבר מסתדר. המבנה של הקואליציה והממשלה הוא אחר וזה לא בר השוואה", אומרת מועלם.

"זה לא נכון להגדיר 18 שרים ואין בלתם. כבר ראינו ממשלות רחבות שהיו חלשות מאוד וממשלות צרות שהביאו הישגים עצומים. אני מקווה שהעלאה ל-20 שרים תוביל למשילות גבוהה יותר, ולהלך אימים בנוגע לעלויות זו לא הדרך הנכונה. צריך לשקול ולראות האם המשילות תשתפר.

מועלם מתייחסת לחוק הנורבגי, במסגרתו היא צפויה להיכנס בחזרה לכנסת, ומבהירה כי אין קשר בין נוכחותה בישיבת סיעת הבית היהודי לחזרתה הצפויה. "אני לא יודעת אם אני עוד רגע בכנסת. ההסכמים הקואליציוניים קובעים שהדבר יקרה בהקדם האפשרי לאחר השבעת הממשלה ואני מקווה שראש הממשלה יעשה את זה מהר. הציבור בהחלט רוצה את זה ואני מקבלת גם מהבוחרים של הבית היהודי וגם מהציבור הכללי תמיכה משמעותית. מבחינתי זה הדבר הגדול - ההערכה לפעילות שלי. בנוגע לנוכחותי בישיבת הסיעה, אין שום קשר לכניסתי לכנסת. אני תמיד משתתפת בישיבות. אני חלק מהסיעה".

מועלם מודה בדבריה לבנט שנלחם על כך שהיא תיכנס בחזרה לכנסת במסגרת ההסכם הקואליציוני ולשקד שתתפטר מהכנסת, תוך שהיא נשארת שרה בלבד, על מנת לאפשר זאת. "מדובר במהלך חברי ביותר, המלחמה שערך בנט על זה ואיילת שאמרה שתתפטר".

"אני רוצה לחזור כי אני חושבת שהייתי טובה מאוד בעבודה ויש לי מה להוסיף", מסבירה מועלם מדוע חשוב לה לחזור לכנסת. "זו זכות עצומה להיות חברת כנסת ולהיות במקום של עשייה משמעותית למען המדינה. זה לא סוד שהיו לי תכניות רבות שהופסקו ואני רוצה לחזור ולהמשיך אותם".

לדבריה, הרווח של הבית היהודי בהכנסת חבר כנסת נוסף במקום שר בממשלה מהותי. "ההישגים של הבית היהודי בהסכם אדירים אבל חשוב שיהיו גם חברי כנסת בסיעה. צריך עוד חברת כנסת שעובדת באינטנסיביות על הדברים שחשובים לכולנו - למדינה ולציונות הדתית".

מועלם מציינת כי הופתעה מהשיח הציבורי בימים האחרונים נגד שקד, בין היתר בהתבטאויות שוביניסטיות ומחפיצות מצד כלי תקשורת שונים והשר לשעבר יוסף פריצקי. "יש הידרדרות גדולה בשיח הציבורי והדבר לא מקבל מספיק תגובות נחרצות בתקשורת לצערי", אומרת מועלם. "בשבוע שעבר הייתה התבטאות שוביניסטית ומחפיצה של יוסף פריצקי, לאחר מכן דיברו על כך שאיילת שקד הייתה או לא הייתה עם בגד ים ובסוף תמונה שלה במדים נאצים".

"כולם, ובעיקר אלו שתמיד מדברים על כך שאסור לנו לדבר על סמלי שואה, לצאת נגד זילות נשים ונגד החפצת נשים, חייבים לצאת נגד התופעות הללו. אין קשר בין האג'נדות של שקד לעובדה שאסור שתופעות כאלו יתרחשו. חשוב גם להבין שכל אג'נדה היא בכל אופן מתוך רצון להטיב עם מדינת ישראל. כל אחד שלא מוחה על ההחפצה, השוביניסטיות וההסתה הפרועה צריך לדעת שיש לדבר מחיר כבד מאוד".