שולי מועלם הותקפה בהר הבית

חברת הכנסת שולי מועלם עלתה להר הבית תחת אבטחה כבדה. למרות זאת, במהלך הסיור הותקפה מועלם בידי ערבייה במקום. מועלם: "אף אחד לא יכול לעצור יהודי מהזכות הבסיסית שלו להתפלל במקום הקדוש"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 03/11/14 10:29 י בחשון התשעה

שולי מועלם הותקפה בהר הבית
דוברות מועלם, צילום: דוברות מועלם

חברת הכנסת שולי מועלם עלתה הבוקר (א') להר הבית והותקפה בידי ערבייה במקום. תחת אבטחה כבדה של כוחות משטרה סיירה מועלם בהר הבית ונפגשה עם פעילים. במהלך הסיור, ניגשה אליה ערבייה שעמדה בסמוך ודחפה אותה דחיפה חזקה.

"אף אחד לא יכול לעצור יהודי מהזכות הבסיסית שלו להתפלל במקום הקדוש לו גם לא מכה או הרמת יד”, אמרה מועלם. "אני מתכוונת להמשיך ולפעול לפתיחת הר הבית לתפילת יהודים בכל השנה".

אתמול (א') נפתח ההר ליהודים, שלושה ימים לאחר ניסיון ההתנקשות ביהודה גליק במרכז מורשת בגין בירושלים. כזכור, ביום חמישי, לאחר הפיגוע, נסגר ההר לראשונה מאז שנת 2000 גם ליהודים וגם לערבים, וביום שישי נפתח ההר לערבים בלבד עם מגבלת גיל.

ביום ראשון עלה חבר הכנסת משה פייגלין להר. לדבריו, למרות שהתאפשרה הבוקר העלייה ולמרות שהיא עברה בשקט יחסי, ה"סטטוס-קוו" הקיים לא יכול להמשיך ולהתקיים. "מדובר במציאות בה יהודים נרדפים, מותקפים, מאויימים ומושפלים בהר הבית ע"י אספסוף מוסלמי כדבר שבשגרה. זהו "סטטוס-קוו" רצחני שיצר את המציאות שהולידה את ניסיון ההתנקשות בשבוע שעבר. שימור ה"סטטוס-קוו" הקיים - הינו נתינת פרס ועידוד המשך הטרור הערבי. משמעותו האמיתית של ה"סטטוס-קוו" היא כירסום מתמשך בריבונות הישראלית ועידוד המשך האלימות ומעשי הרצח".

משטרת ירושלים: הבוקר ביקרה ח״כ שולי מועלם בהר הבית יחד עם מבקרים נוספים. במהלך הביקור ניגשה לעברה אשה מוסלמית קראה קריאות לעברה ודחפה אותה. החשודה נעצרה ע״י שוטרי מרחב דוד והועברה לחקירה. ח״כ מועלם לא נפגעה והמשיכה את ביקורה כמתוכנן. בשעות הבוקר ביקרו בשטח הר הבית 791 מבקרים, מהם 752 תיירים. משטרת ירושלים תגלה אפס סבלנות, לא תאפשר אירועי אלימות כלפי מבקרים בהר ותעצור כל מי שינהג באלימות.

צפו בסיור של שולי מועלם בהר

[embed]http://upload-community.kipa.co.il/magazine/113201453176.mp4[/embed]