שולי מועלם: אסור לחבר בין שחרור פולארד לשחרור מחבלים

בראיון ל'כיפה' אומרת חברת הכנסת כי היא מתנגדת בחריפות לחיבור בין שחרור המרגל הישראלי לשחרור מחבלים. "חובה על כולנו לפעול לשחרורו של פולארד וחובה על כולנו לפעול למניעת שחרור המחבלים"

חדשות כיפה חנן גריננוד 26/03/14 18:33 כד באדר ב'

שולי מועלם: אסור לחבר בין שחרור פולארד לשחרור מחבלים
שמוליק ויליאן, צילום: שמוליק ויליאן

"ההצעה לשחרור מחבלים בתמורה לשחרור פולארד לא ראויה בעיני", כך אומרת חברת הכנסת שולי מועלם בראיון ל'כיפה' בעקבות הצעת האמריקאים לשחרר את המרגל הישראלי בתמורה לשחרור 26 מחבלים, בהם 20 ערבים ישראלים עם דם על הידיים. "זו הצעה גרועה שמציבה את מעשיו של פולארד כשווה ערך למעשי המחבלים ומפעיל לחץ על המשפחות השכולות שמתקשות גם כך עם האובדן".

היום (ד') ביקרה מועלם באוהל המחאה של המשפחות השכולות ושמעה על הקשיים אותן הן חוות בעקבות ההודעה לפיה ייתכן כי רוצחי קרוביהם ישוחררו בתמורה לפולארד. "האשימו אותנו שאנחנו מרסקים את המשפחות כל פעם מחדש", אומרת מועלם.

בתשובה לאלו הטוענים כי מדובר במחיר אשר ניתן לספוג, זאת בשונה בשחרור מחבלים במקרים של שחרור גלעד שליט והחזרת גופותיהם של אהוד גולדווסר ואלדד רגב, אומרת מועלם כי ההשוואה היא עצם הבעיה. "החטופים היו אצל האוייבים שלנו ופולארד נמצא אצל ידידתנו הנאמנה ביותר. המוכנות של האמריקאים להכניס את פולארד ביחד עם דיון על שחרור מחבלים בעייתית בעיני".

."חובה על כולנו לפעול לשחרורו של פולארד וחובה על כולנו לפעול למניעת שחרור המחבלים", מוסיפה מועלם ואומרת "אם אמריקה רוצה לשחרר את פולארד היא צריכה לעשות זאת ללא תנאים מוקדמים. הלוואי וישחררו אותו. אנחנו כל הזמן מדברים על חוסר האנושיות במאסרו ועושים מאמצים עילאיים לשחררו".

ערב טיסתה לארצות הברית מבטיחה מועלם כי תעשה מאמצים ותפעל לשחרורו. "השחרור שלו עבר מזמן את הנושאים הפוליטיים והמדיניים ונשאר רק בפסים האנושיים. לכן בכירי הממשל האמריקאי, מנהיגי הקהילות היהודיות בארה"ב ובישראל מבינים שחייבים לשחרר אותו".

לדבריה "אני אופטימית לגבי השחרור שלו. האמת סופה להתגלות ואני בטוחה שככל שנמשיך ללחוץ כך גם בממשל האמריקאי יבינו שזו האמת. החיבור שנעשה בין המחבלים לפולארד עלול להרחיק את השחרור שלו כי אם מדינת ישראל תסרב לתנאים יהיו לאמריקאים תירוצים מדוע לא לשחררו".