שוטר ממשטרת חברון שהיכה נער יהודי, יועמד לדין

שוטר שהכה קטין יהודי שהמתין לחקירה במשטרת חברון, נחקר על ידי מח"ש ויועמד לדין משמעתי. ארגון 'חוננו': "לא ברור מדוע לא יוענש השוטר באותה דרגת ענישה שמופעלת כלפי הקטין"

חדשות כיפה משה ויסטוך 02/11/16 15:42 א בחשון התשעז

שוטר ממשטרת חברון שהיכה נער יהודי, יועמד לדין
אילוסטרציה, סוכנות תצפית למצולמים אין קשר לכתבה, צילום: אילוסטרציה, סוכנות תצפית למצולמים אין קשר לכתבה

שוטר ממשטרת חברון, יועמד לדין משמעתי בגין תקיפת קטין שהמתין לחקירה בתחנת המשטרה. כך נמסר מהמחלקה לחקירות שוטרים.

לפני מספר חודשים נעצר הקטין, לאחר שהוא ושלושה מחבריו, נחשדו בתקיפת ערבי בחברון. לטענתו, בזמן שחיכה בתחנת המשטרה לצורך החקירה, תקף אותו שוטר מהתחנה והיכה אותו. מי ששמעה את צעקותיו ואיומיו של השוטר, היא עו"ד ורד לוי, שנשלחה לסייע לשלושת הנערים, מטעם ארגון 'חוננו'. עו"ד לוי, תיעדה את הפגיעות שעל גופו של הנער וציינה שנודע לה, ע"י שוטר אחר מהתחנה, שהשוטר הנאשם איים על שאר העצורים במוט.

בעקבות האירוע הגישו ב'חוננו' תלונה למח"ש, בדרישה שימצו את הדין עם אותו שוטר. כעת נודע כי במח"ש אכן מתכוונים להעמידו לדין. ההליך צפוי להיות משמעתי ולא פלילי והוא יובא בפני בית הדין של המשטרה.

עו"ד מנשה יאדו מ'חוננו' אמר בתגובה להחלטת מח"ש: "מרשי נחשד בתקיפה של בן מיעוטים ומאז הוא נעצר ושרוי בחלופת מעצר עד תום ההליכים. בלילה שבו נעצר מרשי היכו אותו שוטרים בתחנת המשטרה, ורק לאחר מספר חודשים העניין הועבר לדין משמעתי. לא ברור מדוע לא יוענשו השוטרים באותה דרגת ענישה שמופעלת כלפי מרשי, ואף חמורה מכך - לאור השימוש לרעה שעשו השוטרים בכוח המשרה והפגיעה הקשה בשלטון החוק. למרות זאת לא יגיש מרשי ערר, שכן מניסיוננו, ערר נדון לפחות עשרה חודשים, דבר שיביא למסמוס ושחיקת התלונה. לפיכך אנו מברכים על החלק הטוב שבהחלטה, שיהיה בה מכל מקום להרתיע ולחנך את שוטרי משטרת חברון ומשטרת ישראל בכלל".